800
۰
ترامپ:

اعتبار برجام به زودی منقضی می‌شود/ توزیع واکسن کرونا از نیمه ماه اکتبر شروع می‌شود

رئیس‌جمهور آمریکا طی سخنرانی در کاخ سفید درباره موضوعات مختلفی از جمله توافق هسته‌ای ایران، واکسن ویروس کرونا و سازش برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی صحبت کرد.
اعتبار برجام به زودی منقضی می‌شود/ توزیع واکسن کرونا از نیمه ماه اکتبر شروع می‌شود
به گزارش شستون؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ همزمان با افزایش جدال لفظی بین نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و تلاش‌های «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور این کشور برای جمع کردن رأی، وی زمان توزیع واکسن ویروس «کووید۱۹» را اعلام کرد.
ترامپ بامداد پنجشنبه طی سخنرانی در نشست خبری در کاخ سفید، به اظهارات ستاد انتخاباتی «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات در انتخابات درباره آماده نبودن واکسن کرونا، واکنش نشان داده و گفت: «آنها می‌دانستند ما آن (واکسن) را داریم یا به زودی خواهیم داشت».
خبرنگار شبکه «صدای آمریکا» به نقل از وی در صفحه توئیتر خود نوشت که اوایل ماه اکتبر یا احتمالا نیمه آن، توزیع واکسن کرونا آغاز می‌شود.
رئیس‌جمهور آمریکا همچنین افزود: «هر زمان که مجوز بگیریم، [واکسن] را پخش می‌کنیم تا ویروس را شکست دهیم. به محض اینکه سازمان غذا و دارو، واکسن را تایید کند، می‌توانیم حداقل ۱۰۰ میلیون دوز واکسن را تا پایان سال ۲۰۲۰ توزیع می‌کنیم».
ترامپ در واکنش به اظهارات بایدن مبنی بر اینکه تلفات ویروس کرونا در آمریکا تا پایان سال به ربع میلیون نفر می‌رسد، گفت: «اگر کارمان را خوب انجام دهیم، تلفات از ۲۵۰ هزار نفر کمتر خواهد بود».
این در حالی است که بایدن ساعاتی پیش با بیان اینکه تا ابتدای سال آینده میلادی، بیش از ۲۵۰ هزار آمریکایی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان می‌دهند، شکست ترامپ در کنترل این بیماری را رد صلاحیت ریاست‌جمهوری او دانست. (جزئیات بیشتر)
وی در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره تهدیداتی که علیه انتخابات پیش‌روی آمریکا وجود دارد، با تلاش برای تخریب حزب دموکرات و رقیب خود، مدعی شد: «بزرگترین تهدید برای این انتخابات، فرمانداران احزاب مخالف هستند که صندوق‌های رأی را کنترل می‌کنند، میلیون‌ها صندوق رأی. از نظر من، آنها تهدیدی بزرگتر از کشورهای خارجی هستند».
در حالی که از هم‌اکنون نگرانی‌هایی مبنی بر تلاش دولت ترامپ برای دستکاری در نتایج انتخابات مطرح شده، رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «به نظرم نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری در عصر روز رأی‌گیری حاضر نمی‌شود و گمان می‌کنم که به کنگره فرستاده شود».
ترامپ ادامه داد: «در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری و [مجالس] قانون‌گذاری، هر خشونتی را سرکوب خواهیم کرد و به نظرم آمریکایی‌ها نیز این را می‌خواهند».
وی در پاسخ به سوالاتی درباره امضای توافق سازش بین دولت‌های امارات عربی متحده و بحرین با رژیم صهیونیستی نیز ادعا کرد: «حداقل سه یا چهار کشور هستند که می‌خواهند به توافق عادی‌سازی روابط بپیوندند و ما به دنبال اتحاد در خاورمیانه هستیم تا خونریزی‌ها در آن منطقه را متوقف کنیم».
رئیس‌جمهور آمریکا همچنین افزود: «عربستان سعودی نیز نهایتاََ به توافق‌های عادی‌سازی روابط با اسرائیل می‌پیوندد و این برداشتی است که من از مکالمه‌های خود با شاه سعودی دارم... فلسطینی‌ها اما لج‌باز هستند و من نیز به توصیه‌ها برای امضای توافقی با آنها گوش ندادم».
ترامپ در ادامه به تکرار اتهامات بی‌اساس علیه جمهوری اسلامی ایران پرداخته و مدعی شد: «اعتبار توافق هسته‌ای ایران به زودی منقضی می‌شود و ما به آنها اجازه نخواهیم داد تسلیحات اتمی تولید کنند».
 

 
منبع: فارس
انتهای پیام/
پنجشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۴۵
کد مطلب: 20262
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *