800
۰
مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان:

سیستان و بلوچستان جوانترین استان کشور با کمترین نرخ سالمندی است/ کسب رتبه اول در نرخ ثبت ولادت

رضا راحت دهمرده گفت: آخرین یافته ها از آمار جمعیتی نشان می دهد که سیستان و بلوچستان با ۶۳.۵ درصد جمعیت زیر ۳۰ سال جوانترین استان کشور محسوب می شود و با ۳.۲ درصد جمعیت بالای ۶۵ سال کمترین سهم سالمندی را بین استان ها دارد.
سیستان و بلوچستان جوانترین استان کشور با کمترین نرخ سالمندی است/ کسب رتبه اول در نرخ ثبت ولادت
به گزارش شستون؛ رضا راحت دهمرده، مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون بیان کرد: جمعیت استان بر اساس برآورد سال جاری از پایگاه اطلاعات جمعیت کشوری برابر با سه میلیون و پنجاه و یک هزار و سیصد و هفتاد و چهار نفر است که از حدود ۳.۷ درصد از جمعیت کل کشور را در بر می گیرد.

وی ادامه داد: از این تعداد یک میلیون و پانصد و چهل و سه هزار و چهارصد و هشتاد و دو نفر معادل ۵۰.۶ درصد مرد و یک میلیون و پانصد و هفت هزار و هشتصد و هشتاد نفر معادل ۴۹.۴ درصد زن است.

این مقام مسئول تصریح کرد: از این تعداد یک میلیون و چهارصد و هفتاد ونه هزار و نهصد و هفده نفر معادل ۴۸.۵ درصد شهری و یک میلیون و پانصد و هفتاد و یک هزار و چهارصد و پنجاه و هشت نفر معادل ۵۱.۵ درصد روستایی را در بر می گیرد.

مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان عنوان کرد: از دیگر شاخص های مهم جمعیتی استان که می توان مورد توجه قرارداد گروه سنی جمعیت سیستان و بلوچستان است، آخرین یافته ها از آمار جمعیتی نشان می دهد که استان با ۶۳.۵ درصد جمعیت زیر ۳۰ سال جوانترین استان کشور محسوب می شود.

راحت دهمرده تصریح کرد: نرخ ولادت سال ۱۳۹۹در استان که ۳۰ نوزاد در هر هزار نفر جمعیت بوده است موید همین نکته است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین سیستان و بلوچستان با ۳.۲ درصد جمعیت بالای ۶۵ سال کمترین سهم سالمندی را بین استان ها دارد در حالیکه میانگین سهم سالمندی در کل کشور برابر با ۶ درصد است.

این مقام مسئول تصریح کرد: در سال ۱۳۹۹ در مجموع ۸۹ هزار و ششصد و هشتاد و دو واقعه ولادت در استان به ثبت رسید که به طور میانگین در هر شبانه روز تعداد ۲۴۰ واقعه ولادت و در هر ساعت ۱۰ واقعه ولادت را نشان می دهد.

راحت دهمرده بیان کرد: از این تعداد، ۴۹ هزار و صد و چهارده واقعه شهری و ۴۰ هزار و پانصد و شصت و هشت واقعه روستایی بود، همچنین ۹۶.۸ درصد وقایع ولادت در مهلت قانونی به ثبت رسیده است.

مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان عنوان کرد: این استان رتبه اول در نرخ ثبت ولادت در کشور با ۲۹.۴ در هزار را دارد که میانگین کشوری ۱۳.۶ در هزار است.

انتهای پیام/
پنجشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۱۸
کد مطلب: 22650
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *