800
۲
در تداوم ایثارگری های انسان دوستانه انجام شد؛

هدیه سرخ سبزپوشان انقلاب به بیماران تالاسمی/ ایثار ۳۳ قهرمان اجتماعی با اهدای خون در سراوان

۳۳ سبز پوش انقلاب اسلامی در یک حرکت خدا پسندانه و انسان دوستانه اقدام به اهدای خون به بیماران تالاسمی کردند.
هدیه سرخ سبزپوشان انقلاب به بیماران تالاسمی/ ایثار ۳۳ قهرمان اجتماعی با اهدای خون در سراوان
به گزارش شستون، چهار شهرستان سراوان، سیب و سوران، مهرستان و گلشن دارای ۵۳۷ بیمار تالاسمی وجود دارد که ماهانه نیاز مند ۸۰۰ واحد خونی هستند.

به طور کل سراوان هزار و ۲۰۰واحد خونی برای تمامی بیماران نیازمند به خون احتیاج دارد که ۶۰ درصد نیاز این شهرستان از سایر نقاط کشور تامین می شود.

اهدای خون یک امر خدا پسندانه و در واقع یک اقدام ایثارگرایانه محسوب می شود که تنها با اهدای یک واحد خون می توان جان سه بیمار را نجات داد.

از سوی دیگر اهدای خون می تواند از بروز خطر جذب بیش از حد آهن در بدن جلوگیری و در کاهش ابتلا به سرطان موثر باشد و همچنین گلبول جدید خونی در بدن ایجاد کند.

به همین منظور و با توجه به نیاز مبرم بانک خون شهرستان به اهدای خون، جمعی از سبزپوشان انقلاب اسلامی ایران در این شهرستان مرزی اقدام به اهدای خون کردند.

احمد مالدار فرمانده سپاه شهرستانی سراوان به خبرنگار ما گفت: با توجه به اطلاعیه های منتشر شده از سوی سازمان انتقال خون شهرستان مبنی بر نیاز بانک خون شهرستان به تمام گروه های خونی، هماهنگی های لازم جهت استقرار پایگاه سیار جهت خونگیری در سپاه شهرستانی انجام شد.

وی افزود: تعداد ۳۳ نفر از پاسداران سپاه شهرستانی سراوان که شرایط اهدای خون برای آنها مهیا بود اقدام به اهدای خون کردند.

فرمانده سپاه شهرستانی سراوان خاطر نشان کرد: این اقدام انسان دوستانه در راستای کمک به بیماران نیازمند به خون به ویژه بیماران تالاسمی صورت گرفته است.

مالدار تصریح کرد: با توجه به اینکه اهدای خون نماد ایثار و فداکاری در کشور محسوب می شود بسیجیان این سپاه شهرستانی در ایام مختلف به ویژه مناسبات ملی در قالب نذر خون به بیماران نیازمندان خون اهدا کردند.

وی اضافه کرد: می توان اهدا کنندگان خون را قهرمانان اجتماعی دانست که با احساس مسئولیت نسبت به هم نوع خود بدون هیچ چشم داشتی خونی که بخشی از وجود آنها است را به بیماران نیازمند اهدا می کنند که امید است تمام شهروندان در این امر خداپسندانه شرکت داشته باشند.

انتهای پیام/
جمعه ۶ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۷:۳۰
کد مطلب: 25519
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *