امام جمعه سراوان مطرح کرد؛

به شرکت در نماز جمعه اهتمام بورزید

14 مرداد 1401 ساعت 15:34

حجت الاسلام و المسلمین مجتبی بامری امام جمعه سراوان گفت: نماز جمعه یکی از عبادت های استثنایی است و شاید هیچ عبادتی در اسلام این ویژگی را نداشته باشد روایات بسیار زیادی از ائمه اطهار در باب اهمیت شرکت کردن در این فریضه اللهی که هم ذکر خداوند است و هم باعث حضور مستمر و هفتگی مردم می شود، داریم.


به گزارش شستون، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی بامری بیان کرد: به بندگی خداوند بپردازیم زیرا کسی در هر دو عالم سروری دارد که برای پروردگارش بندگی کند و به حفظ ارزش ها و پاکی ها بپردازد، بالاترین نعمت برای انسان این است که ارتباطش با خداوند متعال قوی باشد.
وی ضمن تسلیت بمناسبت ایام محرم و شهادت سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) بیان کرد: افرادی که سیاه پوش امام حسین(ع) هستند و برای سرور و سالار شهیدان عزاداری می کنند و اشک می ریزند در واقع به نقطه عطفی جهت بندگی خداوند دست می یابند.
وی ضمن اشاره به مباحثی که در جلسه ائمه جماعت با رهبر گرانقدر انقلاب اسلامی مطرح شد، گفت: در مسیر اهل بیت و پیغمبر ثابت قدم باشید و در ایام محرم ارتباط و بندگی خود را با خالق بیشتر کنیم و از هر آنچه که انسان را از مسیر ولایت فقیه منحرف می سازد دوری کنیم.
وی افزود: روز مباهله برهان نبوت و امامت و ولایت است، پیامبر در روز مباهله مسئله بسیار مهمی را که برتری اهل بیت بر دیگران بود به نمایش گذاشت.
وی در باب جایگاه نماز جمعه و فضیلت های آن افزود: نماز جمعه یکی از عبادت های استثنایی است و شاید هیچ عبادتی در اسلام این ویژگی را نداشته باشد روایات بسیار زیادی از اینه اطهار در باب اهمیت شرکت کردن در این فریضه اللهی که هم ذکر خداوند است و هم باعث حضور مستمر و هفتگی مردم می شود، داریم.
حجت الاسلام والمسلمین مجتبی بامری تصریح کرد: به مقابله با شبهه پراکنی دشمن بپردازیم، جهاد تبیین را جدی بگیریم و با دشمنان انقلاب اسلامی برخورد کنیم وهمچنین مسئولین در این زمینه کم کاری نکنند و اگر کوتاهی کنند قطعا باید پاسخگو باشند.
وی با اشاره به این موضوع که نانوایی ها در سطح شهرستان منصفانه کار نمی کنند ادامه داد: کیفیت نان در شهرستان سراوان بسیار ضعیف است و صف ها بسیار طولانی است، نیاز است که دست اندرکاران این موضوع را بررسی و رفع کنند.
بامری اذعان کرد: بحث دو بانده شدن جاده سراوان-خاش که قرار بود تا آخر تیرماه محقق بشود ولی با گذشت چند روز هنوز محقق نشده است، با توجه به آمار بالای تصادفات در این محور این اقدام جز ضروری ترین کارهاست که باید هر چه سریع تر محقق شود.
حجت الاسلام و المسلمین بامری در پایان افزود: تشکر از نماینده ولی فقیه در استان آیت‌الله محامی بدلیل بیان صریح و قاطع در باب بیانات و مطالبات مردم استان سیستان و بلوچستان در جلسه ای که با رهبر معظم انقلاب داشتند.
انتهای پیام/


کد مطلب: 25755

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/article/25755/شرکت-نماز-جمعه-اهتمام-بورزید

شستون
  https://shastoon.ir