نائب رئیس هیئت بازی های بومی و محلی سراوان خبر داد

استقبال ۳۶۰ دانش آموز در روستای دزک از مسابقات بومی و محلی/ کمبود وقت مانع از اجرای مسابقات شد

شستون , 15 آبان 1396 ساعت 15:58

نائب رئیس هیئت بازی های بومی و محلی سراوان گفت: اجرای مسابقات بازی های بومی و محلی در روستای دزک با استقبال پرشور ۳۶۰ دانش آموز این روستا روبه رو شد که کمبود وقت مانع از انجام تمامی بازی ها در این جشنواره شد.


نسرین ناصری در گفت و گو با شستون اظهار داشت: جشنواره ی بازی های بومی و محلی شهرستان سراوان در دبستان راه زینب (س) روستای دزک به منظور پاسداشت روز 13 آبان، با همکاری اداره آموزش و پرورش و اداره ورزش و جوانان شهرستان برگزار شد.
 
وی افزود: این جشنواره که در رشته های طناب زنی، چمپل، وسط بازی، طناب کشی، حلقه بازی، یه قل دو قل(چیند)، لی لی(شِتّوک) و دوی سرعت به مرحله اجرا درآمد، از استقبال ۳۶۰ دانش آموز برخوردار شد.
نائب رئیس هیئت بازی های بومی و محلی سراوان اضافه کرد: به دلیل کمبود وقت فقط ۱۰۰ دانش آموز توانستند در این سری از مسابقات شرکت کنند.
 
ناصری با بیان اینکه رشته طناب زنی، ۱۴نفر شرکت کننده داشته است، گفت: مهسا سیدزاده، حسنا سپاهیان و حسنا شیخ زاده مقام های اول تا سوم را کسب کردند.
 
وی با اشاره به ۱۶ شرکت کننده در بازی چمپل، مهسا نوری نژاد را نفر برتر این بازی عنوان و اضافه کرد: در رشته داژبال (وسط بازی) دو تیم هشت نفره شرکت داشتند که پس از رقابت نفس گیر، نازیتا جلیل وند، ویدا رئیسی، مریم توحید نیا، سلمه درازهی، آذر بلوچی،‌ الهام صالح زهی، مریم سپاسی، ریحانه رئیسی مقام برتری این بازی را به خود اختصاص دادند.
 
نائب رئیس هیئت بازی های بومی و محلی سراوان خاطر نشان کرد: در رشته طناب کشی چهار تیم هشت نفره با هم به رقابت پرداختند که حسنا شیخ زاده، سلمه درازهی، سارا پیام، ریحانه نوشیروانی، فاطمه سپاهی، سید عاطفه ساداتی، فاطمه الزهراعیسی زهی، حفصه سلامی مقام اول را از آن خود کردند.
 
ناصری با اشاره به حضور ۱۲ نفر در حلقه بازی و کسب مقام اول و دوم توسط اسما دهواری و کلثوم جنگی زهی، خاطر نشان کرد: در بازی یه قل دو قل(چیند) ۱۰ دانش آموز شرکت داشتند که سرانجام فرحناز رئیسی مقام اول، حفیظه رحماندوست مقام دوم و سحر سپاهیان مقام سوم را کسب کرد.
 
وی در پایان با بیان اینکه به نفرات برتر قسمت فرهنگی و مسابقات قرآنی با اهدای جوایز نفیس تجلیل شد، خاطر نشان کرد: به دلیل نزدیک شدن به ساعت تعطیلی مدرسه و نبود وقت کافی و همچنین استقبال گسترده دانش آموزان در دیگر رشته ها، مسابقات لی لی و دوی سرعت برگزار نشد.
 
 
 
انتهای پیام/


کد مطلب: 9273

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/article/9273/استقبال-۳۶۰-دانش-آموز-روستای-دزک-مسابقات-بومی-محلی-کمبود-وقت-مانع-اجرای

شستون
  https://shastoon.ir