800
۰

افزایش قابلیت‌های سایبری تهران/ موشک‌های ایران پایگاه‌های آمریکا در اسرائیل را هدف قرار می‌دهند

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که ایران از زمان امضای توافقنامه هسته‌ای در سال گذشته، قابلیت‌های تهاجمی سایبری خود را ارتقا داده است.
thrrt
thrrt
به گزارش  شستون به نقل از تسنیم، وزارت دفاع آمریکا در گزارش سالانه خود درباره توانمندی‌های نظامی ایران که در اختیار کنگره این کشور قرار داده است، اعلام کرد: از زمان دستیابی به توافق هسته‌ای بین ایران و قدرت‌های جهانی در سال گذشته، تهران قابلیت‌های تهاجم سایبری خود را ارتقا داده و موشک‌های بالستیک بیشتری را تولید کرده است.
یک گزارش طبقه بندی نشده پنتاگون نشان می‌دهد که ایران هم اکنون ذخایر قابل توجهی از موشک را در اختیار دارد که قادر است به اهداف مختلفی در سراسر منطقه برسد، از جمله پایگاه‌های نظامی آمریکا در اسرائیل.
این نخستین گزارش پنتاگون درباره وضعیت ایران از زمان دستیابی به توافق هسته‌ای در جولای سال گذشته به شمار می رود.
گزارش کامل پنتاگون که حاوی اطلاعات طبقه بندی شده است، 31 می به کمیته دفاعی کنگره ارائه شده است.
در حالی که خلاصه این گزارش تنها به قابلیت‌های سایبری ایران اشاره می‌کند ولی یافته‌های گزارش اخیر پنتاگون مطابق با مطالبی است که در گزارش مایکل آیزنشتات از موسسه واشنگتن برای خاور نزدیک آمده است.
وی در این گزارش اشاره می‌کند که عملیات سایبری ایران از یک فناوری پایین برای ضربه زدن به دشمنان به یک مفهوم امنیت ملی تبدیل شده است.
آیزنشتات نوشت: پس از توافق هسته‌ای، ایران در حال بررسی این مساله است که چه نوع فعالیت‌هایی را می‌تواند انجام دهد بدون آنکه به لغو تحریم‌های بین‌المللی و سرمایه گذاری خارجی لطمه بخورد.
انتهای پیام/
چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۲۱
کد مطلب: 2021
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *