800
۰
فرزند شهید و خبرنگار 11 ساله قمی:

هم‌رزم پدر شهیدم در جنگ نرم هستم

خبرنگار 11 ساله قمی که فرزند یکی از شهدای مدافع حرم اهل‌بیت (س) از دلایل ورود به حرفه‌ای خبر می‌گوید و خود را هم‌رزم پدر شهیدش در جنگ نرم می‌داند.
قم
قم
به گزارش شستون به نقل از سایت قم فردا، چند روز پیش بود که دریکی از سایت‌های خبری استان اسم سامانلو بر روی یکی از عکس‌های خبری توجه من را جلب کرد به‌هرحال در ماه‌های اخیر نام و اسم سامانلو برای مردم و شهروندان قمی اسمی آشناست، شهیدی که در اوج حملات تکفیری‌ها به شهرهای شیعه‌نشین سوریه در دفاع از حرم اهل‌بیت (س) به شهادت رسید.
روز یکشنبه این هفته و در مراسم تجلیل از خبرنگاران حدسم درست درآمد و علی پسر بسیار آرام و متین شهید سامانلو به‌عنوان کوچک‌ترین خبرنگار مورد تجلیل قرار گرفت، همین موضوع بهانه‌ای برای گفتگو کوتاهم با وی شد.
قم فردا - خودتان را معرفی می‌کنید؟ من علی سامانلو فرزند شهید مدافع حرم حاج سعید سامانلو و نوه شهید دفاع مقدس سید محمد رباط جزی هستم، هم‌اکنون 11 سال سنم دارم و دانش‌آموز مقطع ششم هستم.
قم فردا - با این سن کم چرا وارد عرصه خبرنگاری شدید؟ علاقه‌ای زیادی به عرصه خبر و خبرنگاری دارم و هدفم این است داعشیان و دشمنان اسلام بدانند من هم‌رزم پدرم هستم و تا بزرگ شدنم از مدافعان جنگ نرم می‌شوم، در مقابل شما می‌ایستم، با قلم و  دوربین خود شمارا افشا کنم، تا نشان دهم پدرم (سعید سامانلو) و مدافعان اسلام که بودند و چه کردند، تا بگویم پدربزرگ (شهید سید محمد رباط جزی) راهت ادامه دارد.

قم فردا - در خصوص خصوصیات پدر شهیدتان بیشتر توضیح می‌دهید؟
پدرم همیشه نماز شب خودش را سروقت می‌خواند و هیچ‌وقت آن را ترک نمی‌کرد علاوه بر این از همان هفت‌سالگی نماز خود را اول وقت و با جماعت می‌خواند، پدر من گوش‌به‌فرمان رهبری بود و مقام معظم رهبری را دوست داشت.
 قم فردا - قطعاً پدرتان خواسته‌های زیادی از شما داشتند، مهم ترین خواسته‌های وی از شما چه چیزی بود؟
پدرم در وصیت‌نامه‌های خود به من و دیگر فرزندان شهدا توصیه‌های زیادی کرده‌اند، نمازخواندن، پیروی از اهل‌بیت (س)، ورزش کردن از مهم‌ترین خواسته‌های وی بود در کنار این موارد پدرم همیشه توصیه می‌کرد که گوش‌به‌فرمان ولایت‌فقیه باشیم.

قم فردا- به‌عنوان فرزند شهید مدافع حرم چه احساسی دارید؟ از این‌که پدرم در مسیر اهل‌بیت (ع) و فرمان‌ها رهبر انقلاب حرکت کرده‌اند احساس غرور می‌کنم اما تنها موضوعی که آزارم می‌دهم حرف‌هایی است که به‌ناحق برخی افراد می‌زنند همه این‌هایی که می‌گویند مدافعان حرم برای این کار خود پول می‌گیرند ولی این‌ها نمی‌دانند که هیچ‌کسی به خاطر پول جون خودش را کف دستش نمی‌گیرد و هیچ پدری به خاطر پول از فرزند کوچک خود نمی‌گذرد.
قم فردا – نحوه شهادت پدرتان را برایمان می‌گویید؟
پدر من سه مرتبه به سوریه رفتند، سری اولی که به سوریه رفتند به من اطلاع نداند و من نمی‌دانستم اما سری دوم که رفتن به من گفتند و در سری سوم بود که شهید شدند.
شهید مهدی علیدوست و پدر من شهید سامانلو در یکی از شهرک های نبل الزهرا شهید شدند  و پدر من با شهید هاشمی باهم در کوچه‌ای که قرار بود ازآنجا عبور کنند گیر می‌افتند که محمود هاشمی رد می‌شود و پدر من را با تیر قناسه که به کمرش می‌زنند،  به شهادت می‌رسد.
قم فردا - حرف آخر: هرکسی که پیرو اهل‌بیت (ع)، حضرت زهرا (س) و ولایت‌فقیه باشد و گوش‌به‌فرمان رهبری باشد اگر خدا و امام زمان (عج ) از او راضی باشد مثل پدر من پر می‌کشد و به کنار خالق خود می‌رود.
چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۴۷
کد مطلب: 2028
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *