800
۰

راه‌اندازی «عمره مفرده» منوط به تنبیه پلیسهای خاطی سعودی/ ازسرگیری عمره مقدمه‌ای برای حج تمتع

معاون بین‌الملل بعثه مقام معظم رهبری گفت: به سعودیها گفته‌ایم که محاکمه و تنبیه پلیسهای خاطی باید انجام پذیرد که این امر، شرط مذاکره و راه‌اندازی مجدد «عمره مفرده» خواهد بود و هر زمان که عمره راه‌اندازی شود می‌تواند مقدمه‌ای برای حج تمتع آینده باشد.
thrfh
thrfh
به گزارش شستون به نقل از تسنیم ، محمدرضا باقری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی تسنیم درباره اینکه آیا امسال پیگیریها برای از سرگیری حج تمتع و عمره ادامه می‌یابد یا خیر اظهار کرد: ما به‌دنبال این هستیم که دو پلیس خاطی سعودی محاکمه و تنبیه شوند تا عمره را راه‌اندازی کنیم.
وی در خصوص امنیت زائران عمره بعد از راه‌اندازی مجدد تصریح کرد: ‌البته پیش از راه‌اندازی عمره به مذاکره و گفت‌وگو با سعودیها می‌پردازیم و سپس اقدام به این کار خواهیم کرد.
معاون امور بین‌الملل بعثه مقام معظم رهبری تاکید کرد: به سعودیها گفته‌ایم که محاکمه و تنبیه پلیسهای خاطی باید انجام پذیرد که این امر، شرط مذاکره و راه‌اندازی مجدد عمره خواهد بود و هر زمان که عمره راه‌اندازی شود می‌تواند مقدمه‌ای برای حج آینده باشد.
باقری عنوان کرد:‌ سعودیها نیز اگر تمایل به راه‌اندازی عمره داشته باشند، قطعاً محاکمه و نتیجه آن را اعلام می‌کنند و در صورت راه‌اندازی عمره، یک سال فرصت خواهیم داشت تا برای حج تمتع هم برنامه‌ریزی کنیم.
وی متذکر شد: کماکان برخلاف نظر برخی‌ افراد معتقد هستیم که حج، واجبی است که باید اقامه شود؛ بعضی افراد به تایلند یا سایر نقاط به راحتی سفر می‌کنند اما حج را مذموم می‌شمارند در صورتی که ما معتقدیم باید به سفر حج عزیمت کرد اما مهمانی‌های بعد از حج را مختصر یا تعطیل کرد تا هزینه‌های آن نیز در امور خیریه همچون جهیزیه و رسیدگی به فقرا صرف شود.
به گزارش تسنیم، بعد از اقدام به تجاوز دو پلیس سعودی به دو نفر از زائران نوجوانان کشورمان در فرودگاه جده در تاریخ هشتم فروردین ماه سال 94 بسیاری از  مسئولان کشورمان خواستار برخورد شدید با این افراد خطاکار شدند و واکنش صریحی نشان دادند.
حسین نوش‌آبادی سخنگوی وزارت ارشاد نیز چندی پس از این اقدام، پلیسهای سعودی از تعلیق حج عمره تا زمان مجازات مأموران خاطی خبر داد و گفت: این تصمیم به‌دستور وزیر ارشاد صورت گرفته و بعد از مجازات خاطیان شرایط به حالت عادی باز خواهد گشت.
تا به امروز با وجود محاکمه غیرعلنی متجاوزان سعودی، هیچ مجازاتی برای آنها به اجرا در نیامده است.
انتهای پیام/
شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۵۶
کد مطلب: 2067
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *