800
۲
در گفت و گو با شستون عنوان شد:

عمده کاربرد نانو در دارو سازی/ رتبه هفتم جهانی ایران در تکنولوژی نانو

طبق آخرین رتبه بندی در سطح نانو ایران در جایگاه هفتم جهان قرار گرفته است.
نانو
نانو
به گزارش شستون، نانو یا نانوتکنولوژی رشته ای از دانش کاربردی و فناوری است.
موضوع اصلی نانو مهار ماده یا دستگاه ها در ابعاد کمتر از یک میکرو متراست.نانو فناوری یک دانش میان رشته ای پدیده ای عظیم است که در تمام گرایش ها ی علمی راه یافته و از فناوری های نوینی است که با سرعت در حال توسعه می باشد.
نانو تکنولوژی می تواند به عنوان ادامه دانش کنونی به ابعاد نانو یا طرح ریزی دانش کنونی بر پایه هایی جدیدتر و امروزی تر است.
عبدالسلام سپاهی ملا دانشجوی مقطع دکتری فیزیک  دانشگاه فردوسی  در گفت و گو با شستون  با اشاره به اینکه نانو از سال 82 با قراردای که ايران با عضو کميسيون نانو امضا کرده است وارد ایران شد که  شروع اين فناوري از سال 83 به بعد در ایران بوده  است گفت: نانو در بيشتر زمينه ها ازجمله فيزيک، فيزيک شيمي، زيست، داروسازي وپزشکي کاربرد به سزايی دارد.
این دانشجو با بیان پیشرفت هایی که ایران در زمینه نانو داشته است افزود: طبق آخرین رتبه بندی ایران در رتبه هفتم جهان در سطح نانو تکنولوژی قرار گرفته است.
 
وی عمده کاربرد نانو را  در صنعت داروسازي دانست و ادامه داد : ایران پيشرفت های چشمگیری  هم در صنعت الکترونيک، صنعت مواد و صنعت دفاع داشته است.
عبدالسلام سپاهی ملا کمبود امکانات اصلی و کمبود ماده اصلی برای تولید مواد نانوای را از مشکلات در حال حاضر بعضی از دانشگاه ها عنوان کرد و اظهار داشت:اگر زیر ساخت های لازم در سیستان و بلوچستان به وجود آید می تواند در تولید وسایل نانوای پیشرفت های چشمگیری داشته باشد.
وی در پایان با توجه به اینکه فعالیت در نانو تکنولوژی را بدون زیر ساخت های لازم امکان پذیر نیست خاطر نشان کرد: با تهیه دستگاه های پیشرفته در ساخت مواد نانوای ، ایران می تواند در ساخت بسیاری از مواد خود کفا شود و با توجه به نام گذاری سال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال اقتصاد مقاومتی ،اقدام و عمل تحقق یابد.
 
انتهای پیام/
شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۹
کد مطلب: 1107
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *