800
۰

جدیدترین نظرسنجی‌ها از انتخابات آمریکا/ افزایش محبوبیت کلینتون در ایالت‌های یازده‌گانه «خاکستری»

بررسی نظرسنجی‌های سراسری یک‌ماهه اخیر نشان می‌دهد که کلینتون نه تنها توانسته است فاصله حدود ۷ درصدی خود را با ترامپ تثبیت کند، بلکه در ایالت‌های «خاکستریِ» تعیین‌کننده نیز توانسته اختلاف خود را با ترامپ تا ۵.۷ درصد افزایش دهد.
fjgjhnf
fjgjhnf
به گزارش شستون به نقل از تسنیم، نتایج نظرسنجی‌های متعدد انجام شده در آمریکا نشان می‌دهند که هیلاری کلینتون توانسته است دستکم فاصله‌ای شش تا هفت درصدی خود را با ترامپ تثبیت کند. تا جایی که نشریاتی مانند تایم با تیترهایی همچون «ذوب شدن ترامپ» از پایان اقبال عمومی به ترامپ خبر می‌دهند.
نتایج نظرسنجی‌ مؤسسه راسموسن که طی روزهای 9 و 10 آگوست (19 و 20 مرداد) انجام شده است، نشان می‌دهد که کلینتون با جلب 43 درصد اقبال عمومی 3 درصد از ترامپ (با 40 درصد) پیش باشد.
نظرسنجی مشترک ایپسوس/ رویترز نیز که طی روزهای 6 تا 10 آگوست (16 تا 20 مرداد) انجام شد نیز نشان دهنده اختلاف 6 درصدی کلینتون (42 درصد) با ترامپ (36 درصد) است.
همچنین نظرسنجی مشترک مؤسسات یو.پی.ای/سی.ووتر که طی روزهای 3 تا آ10 گوست (13 تا 20 مرداد) انجام شد نشان دهنده اختلاف پنج درصدی این دو است، و کلینتون با جلب 50 درصد اقبال عمومی همچنان جلوتر از ترامپ (با 45 درصد اقبال عمومی) است.
در نظرسنجی مؤسسات یوگوو و اکونومیست نیز که طی روزهای 6 تا 9 آگوست (16 تا 19 مرداد) انجام شده است، نتایجی مشابه با نتایج ایپسوس/رویترز به دست آمده است، و کلینتون با 42 درصد در مقابل ترامپ با 36 درصد، همچنان به پیشتازی خود ادامه می‌دهد.

 
برای اجتناب از خطاهای نمونه‌گیری، در این بخش نگاهی به میانگین نظرسنجی‌های سراسری انجام شده در ایالات متحده طی یک هفته اخیر می‌اندازیم. نتایج نشان می‌دهند که کلینتون در مجموع با کسب 46.4 درصد آرا همچنان بیش از هفت درصد از ترامپ (با حدود 39.27 درصد) پیش است.

 
این در حالی است که اگر به میانگین نتایج نظرسنجی‌های سراسری انجام شده در آمریکا طی یک ماهه اخیر نظری بیندازیم شاهد تفاوت آن با نتیجه یک هفته اخیر می‌شویم، که بیانگر افزایش فاصله این دو رقیب طی هفته اخیر است.
طی یک ماهه اخیر، کلینتون و ترامپ در جلب اقبال عمومی کمی بیش از چهار درصد اختلاف داشتند که این میزان تفاوت در هفته اخیر به بیش از هفت درصد افزایش یافته است.

 
یازده ایالتِ خاکستریِ تعیین‌کننده
شهروندان آمریکایی در تمامی 50 ایالت این کشور و پایتخت آن در انتخابات ریاست جمهوری نقش‌آفرینی می‌کنند، اما نتیجه رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری این کشور عملاً با آرای 11 ایالت این کشور مشخص می‌شود، ایالت‌هایی که «خاکستری» نامیده می‌شوند، و به‌صورت سنتی و به‌خلاف دیگر مناطق، از آن‌ها انتظار نمی‌رود که از پیش، جهت‌گیری مشخص و قطعی حزبی داشته باشند.
این 11 ایالت شامل کلرادو، فلوریدا، آیووا، میشیگان، نوادا، نیوهمپشایر، کارولینای شمالی، اوهایو، پنسیلوانیا، ویرجینیا و ویسکانسین هستند که در مجموع 146 از 538 رأی کالج الکترال را به خود اختصاص می‌دهند.
بررسی نتایج نظرسنجی‌های انجام شده طی ماه‌های اخیر در این یازده ایالت نیز گویای پیشتازی کلینتون بر ترامپ است. در واقع در تمامی این یازده ایالت، کلینتون توانسته است اقبال عمومی بیشتری را به خود جلب کند.
بیشترین اختلاف این دو رقیب در ایالت کلرادو است، جایی که کلینتون (با 45.2 درصد) به‌طور میانگین با اختلافی بیش از 10.4 درصد از ترامپ (با 34.8 درصد) پیشی گرفته است.
کمترین اختلاف نیز مربوط به ایالت آیووا است که کلینتون (با 40.8 درصد) توانسته اختلافی 0.6درصدی را با ترامپ (با 40.2 درصد) داشته باشد.

 
در مجموع نیز با احتساب «میانگین وزنی» ــ که از ترکیب اقبال عمومی در تمامی این ایالت‌ها به هر یک از دو نامزد و تعداد آرای الکترال هر ایالت حاصل شده است ــ هیلاری کلینتون 5.7 درصد جلوتر از ترامپ است.

انتهای پیام/.
شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۲۵
کد مطلب: 2073
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *