800
۰
المپیک 2016 -ریو

11 اتفاق مهم در روز دهم/ شیرجه بانوی دونده برای طلا

پایگاه اطلاع رسانی مسابقات المپیک 2016 ریو در گزارشی به 11 اتفاق مهم روز دهم رقابت‌ها پرداخته است.
ریوی
ریوی
به گزارش شستون به نقل از خبرگزاری فارس، دهمین روز از سی و یکمین دوره رقابت‌های المپیک که در ریو برزیل جریان دارد، در حالی به پایان رسید که سایت مسابقات به بررسی 11 اتفاق پرداخته است که طلاهای رودیشای کنیایی در دوومیدانی و لوپز کوبایی در کشتی از مهمترین آنها به شمار می‌رود.
*دومین قهرمانی دیوید رادیشا
این دونده کنیایی که در المپیک 2012 لندن مال طلا گرفته بود، در المپیک ریو هم طلایی شد تا نام خود را در این ماده جاودانه کند.

 
* قهرمانی دراماتیک
شائونه میلر، دونده زن 400 متر باهامایی در یک رقابت دراماتیک توانست مدال طلا را از آن خود کند. او در این رقابت الیسون فلیکس آمریکایی که 5 طلای المپیک را دارد، کنار زد و طلا گرفت. او برای کسب مدال طلا در حرکتی جالب با شیرجه از خط پایان عبور کرد.
*قهرمان ملی میزبان
تیاگو براز پرنده برزیلی در ورزشگاه المپیک به عنوان قهرمانی ملی برزیل طلای پرش ارتفاع را کسب کرد. جایی که او توانست با پرشی به ارتفاع 6 متر و 3 سانتی متر رقیب قدرتمند فرانسوی خود را پشت سر بگذارد.

 
* پرتابگر لهستانی رکورد جهان را شکست
آنیتا ولازیردیک با شکستن رکورد پرتاب چکش زنان جهان مدال طلا را از آن خود کرد. این پرتابگر 31 ساله لهستانی رکورد 82 متر و 29 سانتی متر را ثبت کرد که نسبت به سال گذشته یک متر و 21 سانتی متر پیشرفت داشت و توانست در میان 15 پرتابگر برتر جهان قرار دهد.
* زنده باد ویوانی!
ویوانی دوچرخه سوار ایتالیایی در رشته اومینیوم با پشت سر گذاشتن رکابزن انگلیسی مدال طلای این ماده را از آن خود کرد. نکته جالب این بود که او در این ماده یک برخورد هم داشت و دوباره ادامه داد و طلا گرفت.

 
*صعود والیبال ساحلی مردان برزیل به نیمه نهایی
برزیلی‌ها در یک بازی دراماتیک و در حضور پرشور هواداران خود با شکست آمریکا توانستند به نیمه نهایی برسند.
*سیمونه بیلس در شوک نگرفتن طلا
سیمونه بیلس ژیمناست کار آمریکایی که برای پنجمین طلای خود تلاش می‌کرد به دلیل یک اشتباه قهرمانی و مدال طلای ریو را به سانی ویور از هلند واگذار کرد و برنز گرفت.
*سوار کار انگلیسی دومین زن پر مدال انگلیسی در المپیک
کارلوته دوجاردین سوار کار زن انگلیسی در درساژ سومین مدال طلای خود را در المیک کسب کرد. این سوار کار 31 ساله با کسب سومین طلا، دومین زن پرمدال تاریخ انگلیس بعد از لورا تروت دوچرخ سوار است.

 
* ون رووندال در شنای آبهای آزاد توانست مدال طلا را از آن خود کند.
* سومین طلای غول کوبایی
 در سومین روز رقابت‌های کشتی فرنگی و در سنگین وزن می جان لوپز کوبایی با شکست حریف ترکیه‌ای خود توانست برای سومین بار مدال طلای المپیک را کسب کند. او در پکن و لندن هم طلا گرفته بود.

 
* اشک‌ها و لبخندها در آخرین  بازی نیمه نهایی هاکی
  تیم هاکی زنان انگلیس با شکست 3 بر یک اسپانیا مدال طلا را از آن خود کرد.

انتهای پیام/1833
سه شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۵۸
کد مطلب: 2131
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *