800
۰
شستون گزارش می دهد؛

دوربرگردانی برای مجرمین توبه کار

دوربرگردانی برای مجرمین توبه کار فرصتی برای بازگشت به زندگی سالم است.
hnf
hnf
به گزارش شستون، از آنجایی که کاهش جمعیت کیفری از جمله دغدغه‌های مهم مدیران قضایی کشور محسوب می‌شود بنابراین باید با توجه به ظرفیت‎هایی که قانون مجازات اسلامی در اختیار افراد قرار داده است در راستای کاهش جمعیت کیفری گام برداشت ودادگستری سراوان در راستای امنیت بیشتر شهروندان سراوانی اطلاعیه مبنی بر تحویل صلاح های غیر مجاز منتشرکرد.
ابزار جرم می توانند زمینه ساز قتل و غارت در جامعه شوند و در موقعیت هایی مانند خشم و خشونت که زمینه استفاده از ابزار جرم وجود دارد، نباید در دسترس افراد قرار داشته باشد.
برخی از مجرمین و دارندگان صلاح از ترس مجازات بر این باورند که دیگر راهی جز ادامه این مسیر مجرمانه ندارند و این در حالی است که افرادی که سلاح های غیر مجاز را تحویل می دهند قرینه ای برای توبه کردن آنهای در نظر گرفته می شود.
 
دادستان عمومی و انقلاب ضمن تآیید این اطلاعیه بیان داشت: اقرار کنندگان استفاده از سلاح های غیر مجاز از حداکثر ارفاقات قانونی بهره مند می شوند.
با حضور داوطلبانه و تحویل سلاح غیر مجاز مجرمین بازداشت نخواهند شد و از تخلفات در جامعه جلوگیری می شود و جامعه کیفری کاهش می یابد.
طرح دوربرگرانی برای مجرمین توبه کار با هدف امنیت بیشتر در کشور و شهرستان ها به مرحله اجرا در آمده است تا افراد توبه کار با اقرار جرم خود بتوانند به آغوش جامعه بازگردند و زندگی سالمی را شروع کنند.
انتهای پیام/1675
سه شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۲۶
کد مطلب: 2146
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *