800
۰
خطیب نماز جمعه سراوان:

ضعف در مدیریت و برنامه ریزی عامل اصلی عدم پیشرفت رضایت بخش در جامعه است/ دولت مردان آماری که در خصوص فعالیت های خود در هفته دولت ارائه می دهند واقعی باشد

حجت الاسلام والمسلمین دهقان امام جمعه شهرستان سراوان ضعف در مدیریت و برنامه ریزی را عامل اصلی عدم پیشرفت رضایت بخش جامعه عنوان کرد.
دهقان
دهقان
به گزارش شستون، نماز جمعه این هفته(95/5/29) به امامت حجت الاسلام والمسلمین دهقان امام جمعه شهرستان سراوان در مسجد جامعه علی ابن ابیطالب این شهرستان اقامه شد.
حجت الاسلام والمسلمین غلام رضا دهقان امام جمعه سراوان در خصوص آفات زندگی با اشاره به فرمایشات امام علی (ع) گفت: در برابر هریک از نعمت هایی که خداوند به ما ارزانی داشته است یک سری آفت هایی وجود دارد.
وی مقوله معیشت را با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری  اولویت اول زندگی در کنار دیگر اولویت های فرهنگی و سبک زندگی اسلامی دانست.
امام جمعه شهرستان سراوان مبارزه با فقر و تنگ دستی در جامعه را در راستای تقویت بنیه اقتصادی مهم برشمرد و ادامه داد: لازم است ریشه فقر در جامعه شناسایی و راه کارهایی برای بهبود جامعه پیشنهاد دهیم.
حجت الاسلام والمسلمین دهقان با بیان اینکه کسالت، تنبلی، بی میل و انگیزه بودن در انجام کارها، آفت موفقیت و پیروزی است و با توجه به فرمایشات امام علی(ع)  خاطر نشان کرد:فقر و تهی دستی از هر دری که وارد شود، ایمان به خدا ازدر دیگری خارج می شود.
وی سرقت، گسترش تجاوز گری و بی بند و باری، اعتیاد و تنبلی را از آثار تنگ دستی در جامعه عنوان کرد و افزود:رمز موفقیت هر فرد در جامعه داشتن نظم و برنامه ریزی دقیق در زندگی است.
امام جمعه شهرستان سراوان اذعان داشت: کشورها در سطح کلان در راستای پیشرفت جامعه شان،  بر نامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت دارند که اگر به این برنامه ها عمل نکنند از بسیاری از ملت ها عقب خواهند ماند.
حجت الاسلام والمسلمین دهقان امام جمعه شهرستان سراوان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی پیشرفت هایی داشته است اما رضایت بخش نیست که ضعف در مدیریت و برنامه ریزی صحیح را می توان عامل عدم  پیشرفت رضایت بخش عنوان کرد و باید رسیدگی شود که چه عواملی موجب فقر در جامعه شده است و برای رفع آن باید کوشش کنیم.
وی در خصوص سال روز آتش سوزی مسجد القصی به دست صهیونیست ها گفت: رژیم نژاد پرست اسرائیل درسال1369 این مکان مقدس را به آتش کشیدند.
امام جمعه شهرستان سراوان تصریح کرد:در جهت محکوم کردن این مسئله به پیشنهاد سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در اجلاس سران اسلامی که در تهران برگزار شد، ایران پیشنهاد داد که این روز به عنوان روز جهانی مسجد نام گذاری شود.
حجت الاسلام والمسلمین دهقان امام جمعه شهرستان سراوان ارائه الگو مناسبت برای بزرگداشت روز مسجد، پی بردن به قداست و عظمت مسجد را از اهداف نام گذاری این روز عنوان کرد و ادامه داد: رژیم آل سعود به جای اینکه به حقوق مردم احترام بگذارند، علمای آنها را در بند کشیدند و بسیاری از مساجد را در یمن تخریب کردند.
وی مسجد را دومین معجزه پیامبرعظیم الشأن اسلام دانست و بیان کرد: حضرت محمد(ص) پس از هجرت اولین قدمی که برداشت احداث مسجد در راستای انجام امورات الهی  و رسیدگی به امور حقوقی، اقتصادی و سیاسی بود.
امام جمعه شهرستان سراوان گفت: صنعت دفاعی در هر کشور موجب اقتدار، افتخار، عزت و سربلندی هر کشوری می تواند باشد.
حجت الاسلام والمسلمین دهقان با بیان اینکه دشمنان جمهوری اسلامی ایران نمی خواهند که ما در این عرصه رشد کنیم تا آنها بتوانند هر جنایتی که می خواهند انجام دهند خاطر نشان کرد: اگرآمادگی و محافظت نظامی نباشد همه ی دست آوردهای علمی و سیاسی در آن واحد هدر می رود.
وی باتوجه به آغاز هفته دولت ضمن تبریک این روز به دولت مردان کشور اذعان داشت: این هفته فرصت مناسبی برای دولت مردان است تا مردم کشور را از انجام کارها و فعالیت های خود مطلع سازند و موجبات امید و رضایت مندی را در جامعه فراهم کنند.
امام جمعه شهرستان سراوان افزود: مقام معظم رهبری همواره به دولتمردان توصیه های متعددی داشته اند  و خواهند داشت و می طلبد همه به سمت و سوی این فرمایشات حرکت کنند که موجبات رضایمندی، استقلال، عزت و سربلندی جامعه بیشتر شود.
حجت الاسلام والمسلمین دهقان با اشاره به اینکه دولتمردان مسئولیت را طعمه نداند، گفت: آماری که در خصوص فعالیت های خود ارائه می دهند واقعی باشد و در خصوص کاهش تورم، خروج از رکود و بهبود اشتغال تلاش کنند.
وی از دولتمردان خواست تا همیشه موضع گیری های انقلابی داشته باشند، خطر نفوذ دشمنان را جدی بگیرند و شتاب علمی کشور که مدتی است که حالت ایستایی به خود گرفته است را شتاب دهند.
امام جمعه شهرستان سراوان در پایان خاطر نشان کرد: در خصوص اهمیت فرهنگ، اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل در سال جاری با جدیت و بدون ظاهری سازی و هم چنین توجه به تنظیم اصولی برنامه ششم توسعه از توصیه مقام معظم رهبری به دولت مردان است.
 
انتهای پیام/1319
 
 
 
 
جمعه ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۷
کد مطلب: 2196
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *