800
۰
در گفت وگو با کارشناس سیاسی مطرح شد:

هدف دیپلمات خارجی، خرسند کردن کشورهای غربی است/ وزارت خارجه با نیروهای نظامی و امنیتی همسو باشد

یک کارشناس سیاسی گفت: دیپلمات های کشور هر روز از جبهه مقاومت با هدف خرسند کردن کشورهای غربی و افرادی که با جبهه مقاومت در عناد هستند، فاصله می گیرند.
دیپلمات
دیپلمات
به گزارش شستون، مجتبی میر در گفت وگو با خبرنگار زاهدانه، با اشاره به تاریخچه حضور دیپلمات های خارجی در ایران اسلامی اظهار داشت: از ابتدای انقلاب تاکنون هر وقت این دیپلمات ها در مرز و بوم کشورمان حضور یافتند چیزی جز ضرر عایدمان نشد؛ لذا این مهم در حالیست که رفت و آمد دیپلمات های خارجی بر سایر کشورها هم بدین صورت بوده و هیچگونه تغییری در خصوص گشایش اقتصادی یا ایجاد کارهای پایه ای و بنیادی با حضور آنها مشاهده نشده است.

کشورهای غربی حسن نیت ندارند
وی با اشاره به رابطه گرگ و میشی که امام راحل در خصوص ارتباط با کشورهای غربی از آن یاد می کردند، گفت: دولت های غربی هنوز هم نگاه استعمارگرانه داشته و بدنبال چپاول و غارت از کشورها هستند از اینرو باید هوشیار بود چرا که رهبر معظم انقلاب هم بارها قبل از برجام عنوان کردند«به این رفت و آمدها خوش بین نیستند» که این مهم نشان از عدم حسن نیت طرف مقابل با ایران اسلامی است.

سود که هیچ ضرر هم کردیم
این کارشناس سیاسی با اشاره به اینکه از حضور دیپلمات ها و رفت وآمدهای آنان برای مذاکرات بیشتر از آنکه نفع ببینیم ضرر کرده ایم، ادامه داد: حضور دیپلمات های خارجی با عنوان گشایش در مسائل اقتصادی در واقع با هدف های حقوق بشری و آزادی های مدنی است که منجر به ضعف در نظام و حکومت اسلامی می شود؛ حالا در کشوری همچون ترکیه تحت عنوان کودتا یا در ایران به عنوان فتنه این افراد سعی در اجرای اهداف خود دارند.

هدف وزارت خارجه، خرسند کردن کشورهای غربی است
وی در خصوص اینکه وزارت خارجه حضور 2 دیپلمات و توقیف آنها از سوی سپاه را تکذیب کرده است، افزود: وزارت خارجه موضع انفعالی دارد که ریشه آنرا باید در سیاست وزارت خارجه و دولت جستجو کرد.
میر با بیان اینکه دیپلمات های کشور هر روز از جبهه مقاومت با هدف خرسند کردن کشورهای غربی و افرادی که با جبهه مقاومت در عناد هستند فاصله می گیرند، ادامه داد: این موضع دستگاه دیپلماسی کشور چیز عجیبی نیست چون در حوادث مختلف موضع گیری صریحی از این سمت مشاهده نشده است.

موضع انفعالی منجر به ضررهای جبران ناپذیر شده است
وی در این راستا تصریح کرد: هر زمان که موضع انفعالی داشته و از حالت تهاجمی فاصله گرفتیم دچار ضرر و زیان های جبران ناپذیری شدیم که این امر به نفع دشمنان اعم از گروه های تروریستی و یا کشورهای غربی که بد خواه نظام و حکومت اسلامی هستند، می باشد.
وی افزود: هرگاه مواضع تهاجمی در مقابل بیگانگان در پیش گرفتیم به منافع زیادی دسترسی پیدا کرده و خواهیم کرد از اینرو اگر موضع تدافعی و انفعالی داشته باشیم متزلزل خواهیم شد چرا که داعش حوزه عملیات خود را گسترش داده است.

سکوت دستگاه دیپلماتی به معنا محقق شده اهداف کشورهای غربی است
میر بیان کرد: دستگاه دیپلماتی به دنبال این است که با اینگونه اقدامات و سکوت در مقابل چنین واکنش های ضعیفی رویکرد مشترک را که در راستای سیاست های کشورهای غربی است در پیش برد و از آنجایی که دولت ما منافع اقتصادی خود را با ارتباط گیری با این دیپلمات های خارجی گره زده است می خواهد سیاست خارجه خود را نیز همگام با رویکرد خاورمیانه در برخورد با حوادث مختلف کند.

خون هزاران شهید با موضع انفعالی وزارت خارجه پایمال نشود
وی ادامه داد: از آنجایی که دیپلماسی چند جانبه به معنای ارتباط با کشورهای مختلف در راستای تحقق و اهداف مورد نظر کشور می باشد اما اکنون شاهد هستیم برای منافع و ایدئولوژی هایی که خون هزاران شهید ریخته و هزینه های زیادی صرف شد؛ با یک موضع انفعالی از سوی دستگاه دیپلماسی مواجه هستیم.

دیپلمات های کشور با نیروهای نظامی و امنیتی همسو و همدل شوند
این کارشناس سیاسی گفت: با توجه به اینکه منطقه ما آبستن حوادث تروریستی است انتظار می رود دستگاه دیپلماسی با نیروهای نظامی، امنیتی، لشکری و کشوری همدل و همسو باشد چرا که متضّرر اصلی حوادث مردم و کشور خواهند بود.
میر در پایان با اشاره به تغییراتی که در وزارت خارجه به وجود آمده است، گفت: مواضع کنونی دستگاه دیپلماتی کشورما انفعالی و با خواست و نیت کشورهایی است که عناد و دشمنی آنها برای مردم کشور ثابت شده است که می طلبد این مهم با همدلی دستگاه دیپلمات با نیروهای نظامی و امنیتی بهبود یابد.
انتهای پیام/
شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۵۷
کد مطلب: 2215
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *