800
۰
به بهانه روز جانباز صورت گرفت؛

تجلیل از بیست و شش جانباز در شهرستان سراوان

به بهانه روز جانباز از جانبازان شهرستان سراوان تجلیل به عمل آمد.
چانباز
چانباز
به گزارش شستون به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان سراوان ،جلسه ولادت حضرت ابوالفضل علیه السلام و روز جانباز شهرستان سراوان با حضور درویش نارویی فرماندار شهرستان، نوید ملازهی بخشدار مرکزی، جمعی از مسئولین دستگاههای اجرایی و جانبازان در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار گردید.
درویش نارویی فرماندار شهرستان سراوان در ابتدای سخنانش با بیان ولادت با سعادت حضرت ابوالفضل العباس (ع) بزرگ جانباز تاریخ اسلام در دفاع از انسانیت و اسلامیت، گفت:  اگر ما امروز وارث سرمایه ارزشمند جانبازی در کشور جمهوری اسلامی ایران هستیم برگرفته از مکتب تعالی بخشی است که در صدر اسلام برای هدف نجات انسان ها، ترویج دین مبین اسلام و حفظ مبانی اسلام ناب محمدی و شرافت و عزت انسانی حرکت نمود.
وی نیز بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران و فرزندان این مرز و بوم با تأسی از این اندیشه ناب محمدی توانستند از تمامیت ارضی، انقلاب و دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دفاع نمایند که چیزی فراتر از عقل آنها را به صحنه کارگزار هدایت نموده و با گذشت از بالاترین هستی خود، عزت، آبرو و افتخار برای مملکت اسلامی به بار آوردند.
فرماندار سراوان همچنین گفت: با تلاش های زیاد دشمنان برای جلوگیری از رشد تفکر واقعی در کشور ایران، با وعده خداوند برای حفظ و توجه به ملت اسلام که نمونه بارز آن در خرمشهر علی رغم جانفشانی ملت و شهادت بسیاری از فرزندان این سرزمین برای دفع دشمن بنا گفته حضرت امام راحل (ره) که خرمشهر را خدا آزاد کرد ، قدرتی بالاتر از قدرت های مادی توانست بر دشمن غلبه کند.
وی در همین راستا افزود: بسیاری از جوانان و دانشجویان نخبه کشور برای دفاع از تمامیت ارضی و حفظ سرزمین و مرزهای کشور به شهادت رسیدند.
نارویی نیز علت وجود دشمن در کشور های همجوار را عدم وجود انگیزه ایثار و شهادت دانست.
وی در گوشه ای از سخنانش تصریح نمود: هر ملت و سرزمینی که بخواهد آبرومند در عرصه جهانی هویت و استقلال خود را حفظ و موجودیت خود را به عرصه نمایش بگذارد بایستی عده ای از افراد با ایثار جان و مال خود این عزت را برای کشور ماندگار نمایند و بسیاری از فرزندان ما توانستند در 8 سال دفاع مقدس اقتدار و عزت را برای ملت ایران نهادینه نمایند و به دنیا نشان دهند که این ملت همواره زنده است و به ارزش های اسلام و مقام معظم رهبری پایبند هستند.
نارویی اظهار داشت: اگر تلاش فرزندان و ایثارگران در عرصه های جبهه و جنگ نبود قطعاً ما امروز صاحب امنیت، اقتدار ملی و بین المللی نبودیم .
درویش نارویی در پایان سخنانش ضمن تقدیر از همه عزیزان که توانستند با ایثار و رشادت های خود از کیان و حیثیت ملت دفاع نمایند گفت: برخود تکلیف داریم که از این تفکر، اندیشه ناب و سرمایه های ارزشمند صیانت و پاسداری نماییم و بدون کمترین کاستی در اختیار نسل های جدید قرار دهیم تا بتوانند سربازان مدافع این سرزمین، مکتب و انقلاب باشند که حیات و عزت ما در عرصه بین المللی به دفاع از هویت و حفظ آن برای نسل های بعدی است.
لازم به ذکر است در پایان از 26 نفر از جانبازان شهرستان تجلیل بعمل آمد.
 
انتهای خبر/
چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۴۷
کد مطلب: 1125
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *