800
۰
پرونده موشک‌های بالستیک پیونگ یانگ/7

دقت اصابت موشک "R-11" چند کیلومتر است؟ + مشخصات و تصاویر

موشک
موشک
 به گزارش شستون، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، موشک "آر – 11 زملیا ( R-11 Zemlya) " یکی از موشک های بالستیک کره شمالی است که شباهتهایی به موشک "اسکاد" دارد.

این موشک از دهه 50 میلادی به صورت جدی طراحی شد و این موشک بر اساس گفته کارشناسان نظامی شبیه جنگ افزار آلمان نازی با نام "V-2" است.


**موشک "R-11 " چه ویژگی‌هایی دارد؟

" آر -11 (R-11) " یک موشک بالستیک کوتاه برد است که برای پرتاب آن از لانچرهای متحرک کمک گرفته می‌شود.  این موشک مسیر کمانی را برای حرکت انتخاب می‌کند و پس از اوج گیری از سطح زمین به هدف مورد نظر برخورد می‌نماید.
 
موشک
  موشک مذکور با نام  "اس اس -1 (SS-1)" نیز شناخته می‌شود.  " آر -11 (R-11) " در پایان جنگ جهانی دوم توسط آلمانی‌ها مصادره شد و برای شلیک به "لندن" بارگذاری گردید.

موشک  " آر -11 (R-11) " با طول 10.3 متر، قطر 0/88 متر، وزن کلی 5 هزار و 400 کیلوگرم، سر جنگی شدید الانفجار یا هسته‌ای و سوخت مایع در بسیاری از کشورها عملیاتی شده است.
 
موشک
 
سایت "میسایل تریت (Missile Threat)" درباره ویژگی‌های موشک  " آر -11 (R-11) " می گوید: این موشک با برد عملیاتی 190 و دقت 3 کیلومتر، می‌تواند اهداف نزدیک را از بین ببرد.
 
موشک
 
این سایت با بیان اینکه دقت این موشک برای از بین بردن اهداف حساس کافی نیست، تصریح کرد: سر جنگی اتمی موشک   آر -11 (R-11) " مناسب برای از بین بردن اهداف تاکتیکی است.

سایت  "میسایل تریت (Missile Threat)" با بیان اینکه کلاس اف موشک " آر -11 (R-11) " از زیر دریایی پرتاب می‌شود، عنوان داشت: زیر دریایی کلاس "زولو (Zulu class submanjne)" توانایی حمل و شلیک سلاح مذکور را دارد.

**برد موشک R-11 چند کیلومتر است؟

سایت فس (Fas) درباره موشک بالستیک  " آر -11 (R-11) " می‌گوید: موشک مذکور با طول بیش از 10 متر، دقت 4000 متر و برد 130 کیلومتر می‌تواند اهداف با برد کوتاه را مورد اصابت قرار دهد.

این سایت درباره قدرت این موشک می‌افزاید: این موشک با کلاهک‌های شیمیایی می‌تواند اهداف را بهتر مورد اصابت قرار دهد.

گزارش ها نشان می دهد که موشک  " آر -11 (R-11) " علاوه بر کره شمالی در کشورهایی همچون مصر، عراق، روسیه، افغانستان، ارمنستان، قزاقستان، لیبی، سوریه، ترکمنستان، اوکراین، امارات متحده عربی، بحرین، ویتنام و یمن نیز عملیاتی شده است.

ارتش کره شمالی با استفاده از این موشک می تواند اهداف مورد نظر در مرزهای کره جنوبی را مورد اصابت قرار دهد و "پیونگ یانگ" این موشک را در سه سال اخیر بارها روی لانچر فرستاده است.


گزارش از محمد زرچینی

انتهای پیام/1833
چهارشنبه ۳ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۳۸
کد مطلب: 2296
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *