800
۰
۱
گزارش شستون ازگیاهان دارویی بومی جنوب شرق؛

سراوان چشم انتظار سازمان های دانش بنیان/گیاهان بومی سراوان با خواص درمانی بی نظیر

محمد رفیع دهقان مسئول منابع طبیعی گفت:گیاه افدرا دارای ترکیباتی است به نام تانن که در صنعت چرم سازی از آن استفاده می شود.
افترا
افترا
به گزارش پایگاه خبری شستون؛افدرین ترکیبی است که گشادکننده برونش، برطرف کننده احتقان بینی، تنگ کننده عروق(در فرم تزریقی) افدرین در مواردی که نیاز به اصلاح هیپوتانسیون یا هیپوتانسیون ارتوستاتیک در بالغین و کودکان وجود دارد، همچنین در برونکواسپاسم حاد و شدید و نیز به عنوان برونکودیلاتور(گشادکنندهٔ برونش) در درمان علامتی آسم و در اسپاسم برگشت پذیر برونش ناشی از برونشیت مزمن، آمفیزم و سایر بیماریهای انسدادی ریه و نیز به عنوان برطرف کنندهٔ احتقان بینی(ضد احتقان) استفاده می‌شود.
محمد رفیع دهقان مسئول منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان سراوان بیان داشت: درختچه ای است که انواعی از آن در اغلب مناطق خشک و نیمه خشک ایران می روید که داری نام های محلی متفاوتی است.
وی با اشاره به اینکه گونه های مختلف افدرا کم و بیش دارای آلکالوئیدهای معروف الدر ین هستند که مصرف وسیع دارویی دارداظهار داشت: آلکالوءید داروی محرکی است که برای تسکین مغز و مراکز اعصاب در مقابل خستگی و نگرانی ها از آن استفاده می شود.
محمد رفیع دهقان با بیان اینکه گیاه افدرا دارای ترکیب افدرین است اظهار داشت: افدرین ترکیب شبه آمفتامینی بسیار قوی دارد که هم سیستم عصبی و هم سیستم قلبی عروقی را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
وی  با اشاره به اینکه بیش از ۴۰ گونه از این گیاه در سرتاسر جهان شناسایی شده‌است،گفت:گسترش جغرافیای این گیاه از سرحد شروع و تا پاکستان امتداد دارد و در بخش های از سراوان دیده شده است.
سه شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۲۲
کد مطلب: 1147
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


نظر مخاطبان
سمانه دادره
Iran, Islamic Republic of
ممنون بابت خبراتون لطفا خبر های در خصوص گیاهان دارویی بیشتر بزارید