800
۰
گزارش شستون از آثار مخرب رسانه های نوپدید در جامعه؛

افت تحصیلی دستاورد دوستی های تلگرامی/ فضای مجازی؛ معضلی امنیتی در بین دانش اموزان

گسترش شبکه و اجتماعات مجازی سبب کاهش ارتباطات خانوادگی در اجتماعات واقعی می شود.
شبکه های اجتماعی
شبکه های اجتماعی
به گزارش شستون، امروزه در سبد فرهنگ خانواده ها علاوه بر رسانه های ملی،نشریات داخلی ،استفاده از شبکه های مجازی تلفن همراه از جمله وایبر،تلگرام،واتساپ و اینستاگرام به طور گسترده وجود دارد.تنوع و گستردگی شبکه های اجتماعی پیامدهای منفی  فراوانی از جمله نهادینه شدن ارزش های جهان مدرن،ایجاد چند دستگی اعتقادی و هویتی،انتشار اطلاعات خصوصی اشخاص به دلیل ضریب امنیت پایین شبکه های اجتماعی تلفن همراه ،تأثیر مستقیم بر اعتقادات،افکار،احساسات و باورهای افراد جامعه دارد.معهذا با گسترش شبکه های اجتماعی و ایجاد اجتماعات در فضای مجازی همواره سبب کاهش اجتماعات واقعی و تبادل فکر و اندیشه و ارتباط بین اعضای خانواده،دوستان،اقوام و اعضای جامعه شده است.
عارف خدابنده پژوهشگر سراوانی در گفت وگو با شستون در خصوص آثار مخرب شبکه های اجتماعی به کانون گرم خانواده با اشاره به عدم فرهنگ صحیح استفاده از شبکه های اجتماعی که به صورت اعتیاد برای جامعه مبدل شده است ، اظهار داشت: امروزه در جامعه شاهد هستیم بیشتر وقت افراد در شبکه ها و اجتماعات مجازی و کمتر در اجتماعات واقعی  سپری می شود .
وی در ادامه افزود: عوامل مختلفی در فضای مجازی می تواند مشغولیت ذهنی را برای افراد به وجود آورد،درنتیجه محصلان تمرکز ذهنی کمتری برای انجام تکالیف و رسیدگی امور مربوطه به تحصیل خواهند داشت.
این پژوهشگر  بزرگ ترین معضل در استفاده از شبکه های اجتماعی را فقدان فرهنگ صحیح استفاده از این شبکه را در فضای مجازی عنوان کرد و خاطرنشان کرد: در بازار بزرگ عصر ارتباطات ،افراد باید مراقب اطلاعات و حریم شخصی خود باشند.
عارف خدابنده در پایان گفت: می طلبدجهت استفاده صحیح از شبکن های مجازی برای دانش آموزان کلاس های آموزشی توسط مشاوران دایرگردد.
انتهای پیام/
يکشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۳۸
کد مطلب: 1185
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *