800
۰
رئیس محیط زیست شهرستان سراوان:

مردم بازوی حمایتی محیط زیست در جهت احیای مراتع و جنگل ها هستند/تداوم خشک سالی های اخیر موجب افزایش بیابان ها شدند

رئیس محیط زیست شهرستان سراوان مردم را بازوی حمایتی محیط زیست در جهت احیای مراتع و جنگل ها عنوان کرد.
بیابان
بیابان
رئیس محیط زیست شهرستان سراوان در گفت و گو با شستون با اشاره به کمبود بارندگی در این منطقه و تبخیر سریع بارندگی ها خاطرنشان کرد:استان سیستان و بلوچستان بالاخص شهرستان سراوان ،نیازمند مدیریت صحیح منابع آبی موجود است.
موسی دهقان نژاد باتوجه به شرایط جوی موجود شهرستان سراوان گفت:به دلیل تداوم خشک سالی های اخیر و کمبود بارندگی در این مناطق بسیاری از دشت ها و مراتع در حال نابودی هستند و تنها راه جلوگیری از این  فاجعه ،مدیریت صحیح از هدر رفت آب است.
وی در ادامه افزود: 91هکتار از اراضی شهرستان سراوان را دشت ها ، مراتع و جنگل ها تشکیل داده اند.
رئیس محیط زیست شهرستان سراوان ساختن سد در شهرستان سراوان را در پیشگیری از افزایش بیابان ها در این شهرستان اقدامی مفید عنوان کرد.
موسی دهقان نژاد با اشاره به اینکه مردم بهترین بازوی حمایتی محیط زیست جهت حفظ و احیای مراتع و جنگل ها هستند اظهار داشت:بسیاری از مراتع و جنگل ها با همکاری منابع طبیعی و مشارکت های مردمی احیا شده اند.
وی در پایان بنه،گز وحشی،کنار و استبرق را از جمله گیاهان و درختانی دانست که با شرایط جوی آب و هوای شهرستان سراوان از سازگاری و تداوم بیشتری برخوردار هستند.
سیستان و بلوچستان بزرگ ترین و پهناورترین استان کشور است  که در جنوب شرق ایران واقع شده است.باتوجه به شرایط جوی موجود در این منطقه و قرارگرفتن استان بر روی کمربند خشک و نیمه خشک و به دلیل کمبود بارندگی ،این منطقه دارای بیابان های گسترده و از پوشش گیاهی کمتری برخوردار است.
 
 
انتهای پیام/
سه شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۵۹
کد مطلب: 1214
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *