800
۰
در سایه عدم هماهنگی مسئولین رخ داد؛

دهن کجی متکدیان به شهروندان سراوانی/ افزایش بی رویه اتباع بیگانه در لباس تکدی گری

مدتی است که افزایش متکدیان در سراوان به یک پدیده نابهنجار برای شهروندان تبدیل شده است.
LJ;ND
LJ;ND
به گزارش شستون،  عدم هماهنگی میان دستگاه های متولی جمع آوری متکدیان، موجب افزایش گدایان در سطح شهر شده است که نگرانی هایی را برای شهروندان رقم زده است.
طبق مصوباتی که در سنوات گذشته انجام شده است، ورود و اسکان افراد خارجی در مناطق مرزی ممنوع است، گویا این مسئله فقط شامل حال افاغنه در شهرستان سراوان می شود و افراد دیگر مانند پاکستانی ها و پنجابی ها، اتباع بیگانه محسوب نمی شوند.
این افراد  که تحت عنوان متکدی در پوشش لباس محلی در سطح شهر در حال تردد هستند، امکان خدشه دار شدن امنیت شهرمرزی سراوان بسیار بالا برده است زیرا این افراد به عنوان متکدی در سر چهارراه ها، ورودی ها و خروجی های شهر مستقر شده و تمامی تحرکان درون شهری و برون شهری ما را کنترل می کنند.
اتباع خارجه ضمن دریافت صدقات مردم بدون کمترین هزینه احتمال اینکه اطلاعات محرمانه و امنیتی را به بیرون منتقل کنند، بسیار بالا است.
بحث دیگری که موجب نگرانی مردم شده است افزایش متکدیان در چهار راه ها، کلینیک های درمان، داروخانه ها، نانوایی ها و در خیابان های اصلی شهر با ظاهری آشفته و پوششی نامناسب است که مسیر تردد مردم را سد کرده و با عجز و التماس و گاها دیده شده که کودکان با آویزان شدن از شهروندان تقاضای پول می کنند که شهروندان به ناچار و یا از روی ترس که شاید اگر گدایان بیگانه مبتلا به ویروس یا بیماری خاصی باشند، آنها مبتلا نشوند به متکدیان پول می دهند.
یکی از شهروندان در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی شستون ضمن ابراز ناراحتی و نگرانی از افزایش اتباع بیگانه در سطح شهرستان اذعان داشت: گاها دیده شده است که متکدیان توسط افراد خاصی هدایت می شوند و در پایان روز آنها را جمع آوری می کنند و آنها را به محل های مشخصی منتقل میکنند.
یکی از کسبه های سراوان در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی شستون بیان کرد: مدتی است زنان و کودکان خارجی در لباس متکدی برای مشتریان ما مزاحمت ها و مشکلاتی را به وجود آورنده اند.
وی با بیان اینکه اکثر گدایان سطح شهر را پاکستانی ها تشکیل داده اند، خاطر نشان کرد: هنگامی که مشتریان وارد مغازه ما می شوند، این افراد با عجز و التماس تقاضای پول می کنند.
کسبه سراوانی در پایان از مسئولین خواست تا جهت جمع آوری متکدیان سطح شهر که معضلی  برای ما و‌ مشتریانشان  به وجود آورده اند، چاره اندیشی کنند.
 
 
انتهای پیام/1319
پنجشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۴۸
کد مطلب: 3197
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *