800
۰
خطیب نماز جمعه سراوان:

افزایش بیکاری در جامعه نگران کننده است/ دلبستگی به مقوله برجام عامل اصلی از دست دادن رونق اقتصادی جامعه است

خطیب نماز جمعه سراوان گفت: دلبستگی به مقوله برجام عامل اصلی از دست دادن رونق اقتصادی جامعه است.
امام جمعه
امام جمعه
به گزارش شستون، نماز جمعه این هفته(95/7/23) به امامت حجت الاسلام والمسلمین دهقان امام جمعه شهرستان سراوان در مسجد جامع علی ابن ابیطالب (ع) این شهرستان برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمین دهقان امام جمعه سراوان در جمع نمازگزاران جمعه گفت: هدایت جامعه به سوی حق،  اصلاح جامعه اسلامی و رسیدن به حیات طیبه و توحید محوری از اهداف عمده امام سجاد (ع) برای تربیت پیروان و مسلمانان در جامعه است.

وی در ادامه با اشاره به یکی از فرمایشات امام سجاد (ع) افزود: نگهداری زبان از سخن گفتن و غیبت کردن در مورد دیگران، مشغول شدن به خویشتن و زیاد گریه کردن در مورد خطا ها و لغزش های خود به درگاه خداوند متعال از مواردی است که انسان را از آتش دوزخ و عذاب های الهی نجات می دهد.

امام جمعه شهرستان سراوان رعایت تقوای الهی، داشتن حیا و پاکدامنی نسبت به زشتی ها در پیشگاه خداوند، راستگو و صادق بودن با مردم و خوش اخلاق بودن با خانواده را از موارد خشنودی خداوند و به کمال رسیدن انسان عنوان کرد.

حجت الاسلام و المسلمن دهقان با اشاره به روز جهانی استاندارد خاطر نشان کرد: مستحکم و مطمئن بودن کالا در راستای بهره مندی مناسب یکی از اصلی ترین خواسته های مردم از کارآفرینان و تولید کنندگان است.

وی ضمن گرامیداشت و تبریک هفته بهداشت روانی اذعان داشت: جامعه که به مقررات پایبند باشند و نظم و قانون در آن جامعه حاکم باشد، آن جامعه از یک بهداشت روانی و سلامت بالایی برخوردار است.

امام جمعه شهرستان سراوان بابیان گزارش صادرشده از سوی صندوق بین المللی پول ازافزایش یازده و سه درصدی  وضعیت بیکاری درایران گفت: در بسیاری از خانواده افراد دارای لیسانس، فوق لیسانس و دکتری بیکارهستند و نتواستند تشکیل خانواده دهند که این امر معضلاتی را در جامعه به دنبال خواهد داشت.

حجت الاسلام و المسلمین دهقان با اشاره به اینکه افزایش بیکاری جوانان در جامعه بسیار نگران کننده است، افزود: علی الرغم اعلام مسئولین مبنی بر کاهش بیکاری که در اولویت برنامه های اقتصادی دولت تدبیر و امید است، شمار بیکاران در جامعه در حال افزایش است.

وی دلبستگی به برجام، بدعهدی های به وجود آمده از سوی غربی ها در برجام و رفع نشدن تحریم ها را ازعوامل از دست دادن رونق اقتصادی در جامعه بیان کرد و اظهار داشت: به اعتقاد برخی از کارشناسان اقتصادی نقطه تأسف بار در این میان که منجر به افزایش بیکاری در جامعه شده سیاست ها و روش های استفاده شده در این مقوله است که موجب افزایش اشتغال برای خارجی ها شده است.

امام جمعه شهرستان سراوان واگذاری آشپزی قطار های ایرانی به خارجی ها ، سپردن معماری ایرانی - اسلامی  آزاد راه تهران به شمال به ایتالیایی ها و تسلط دوباره فرانسوی ها بر صنعت خودرو را از جمله اشتغال زایی ایجاد شده برای غربی ها در مسئله برجام برشمرد.

حجت الاسلام و المسلین دهقان در پایان تصریح کرد: دیدگاه مقام معظم رهبری در جهت کاهش بیکاری و اشتغال زایی این است که موانع تولید بهینه وموانع صادرات باید برطرف و مشکلات مجموعه اقتصادی کشور در درون خود کشور باید حل شود.  
انتهای پیام/
جمعه ۲۳ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۳۹
کد مطلب: 3200
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *