800
۰
در جلسه کارگروه اشتغل سراوان مطرح شد؛

ایجاد۲۳۸ شغل در راستای اقتصاد مقاومتی/ اجرای طرح تکاپو در خصوص مزیت های موجود در سراوان / کارگاه های کار آفرینی باید به صورت کاربردی برگزار شود

شهرستان سراوان با ایجاد 238 مورد شغل برای جوانان در راستای اقتصاد مقاومتی رتبه اول استان سیستان و بلوچستان را دارد.
کار آفرینی
کار آفرینی
به گزارش شستون،  فرهاد سپاهی رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی در جلسه کارگره اشتغال  شهرستان سراوان با توجه به تحقیقات صورت گرفته ازاین ادراه در خصوص شغل های ایجاد شده توسط ادارات شهرستان های استان گفت:  سراوان در بین تمامی شهرستان های استان با ایجاد 238 شغل توسط ادارات شهرستان تا کنون رتبه اول را در استان دارد.

وی در ادامه افزود: برای نهایی شدن این رتبه و راستی آزمایی در شغل های ایجاد شده، باید بازدید از سوی مسئولین مربوطه انجام و به استان ابلاغ شود.
رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی در این جلسه از اجرای طرح تکاپو در راوان خبر داد و بیان داشت: این طرح مزیت ها و پتانسیل های موجود در شهرستان ها را مورد سنجش قرار می دهد که بر اساس نتایج سرمایه گذاری انجام خواهد شد.
سپاهی در پایان سخنانش از اجرای طرح نذر خیریه اشتغال و طرح اشتغال آسان در شهرستان خبر داد.
احمد رضا طاهری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سراوان در جلسه کارگره اشتغال زایی شهرستان سراوان با بیان اینکه عدم اعتماد به نفس در زمینه کارآفرینی و نوآوری، عدم اعتماد کافی بین بخش خصوصی و بخش دولتی به دلیل بروکراسی و تشریفاتی بودن مراحل اداری مهم ترین ضعف در مسئله اشتغال و کارآفرینی در این شهرستان است، اذعان داشت: رسالت تک تک مسئولین ادارات و مراکز آموزشی شهرستان سراوان ایجاد فرهنگ کارآفرینی بین جوانان است.

وی در ادامه افزود: دانشگاه آزاد اسلامی واحد سراوان از طریق مرکز رشد با آغوش باز از تمامی نخبگان شهرستانی و استانی که صاحب ایده های سودآور در حوزه فرهنگ و اقتصاد هستند دعوت می کند تا با این واحد دانشگاهی همکاری داشته باشند و با در اختیار دادن فضای مناسب و حمایت های مالی از این صاحبان ایده در زمینه اشتغال زایی و اقتصاد مقاومتی حمایت کند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سراوان با اشاره به اینکه  ادارات و سازمان های مختلف شهرستان می توانند از اساتید این دانشگاه جهت انجام قراردادهای تحقیقاتی مشاوره بگیرند، خاطر نشان کرد: کارگاه های کارآفرینی باید به صورت کاربردی برای مردم ، دانشجویان و اساتید برگزار شود.
طاهری در پایان از کارشناسان، متخصصین و صاحبان ایده در زمینه برگزاری کارگاه های تخصصی، میزگرد، و کنفرانس در حوزه های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، کارافرینی، خصوصی سازی، اقتصاد مقاومتی، و روان شناسی خواست تا با تشکیل کارگاه های فوق گامی مثبت در راستای منویات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل برداشته شود.
شایان ذکر است در این جلسه بر ایجاد تشکیل کارگروه اشتغال تخصصی دانشگاهی در شهرستان سراوان تأکید شد که در این راستا با ایجاد میز سرمایه گذاری اشتغال میان علو و جامعه، دانشگاه و بازار پیوند برقرار شود.
 
انتهی پیام/1319
يکشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۴۱
کد مطلب: 3242
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *