800
۰

"ارج" از چند سال گذشته رسما تعطیل شده بود/3000 کارگر اخراج شد/بی تدبیری و منفعت خواهی مدیران باعث تعطیلی کارخانه شد/خانه کارگر پیگیر مسئله اخراج کارگران نشد

انبار های متعلق به این کارخانه چند سالی میشود که در اجاره شرکت های تجاری و خدماتی گوناگون قرار گرفته است و این انبارها مملو از اجناس شرکت های مختلف می باشد و هیچ گونه جنس تولیدی کارخانه ارج در آن قرار ندارد. خط تولید های این کارخانه نیز رسما تعطیل شده است و هیچ کارگری در خطوط تولیدی این کارخانه مشغول کار نمی باشد. تجهیزات فنی و دستگاه ها و عوامل تولید این کارخانه تماما خاموش می باشند و اغلب تجهیزات و دستگاه های فنی مهم که نقش بسزایی در تولید داشتند فروخته شدند.
بلابلا
بلابلا
به گزارش پایگاه خبری شستون به نقل از دانا ؛مجتبی غلامی، کارگر اخراج شده شرکت ارج در گفت وگو با خبرنگار دانا با اشاره به تعطیلی کارخانه ارج و وضعیت کنونی این کارخانه گفت: از حدود چند سال گذشته زمزمه تعطیلی کارخانه در میان کارگران و کارکنان شنیده می‌شد و این موضوع موجب دلنگرانی تمامی کارکنان و کارگران شده بود؛ تا اینکه سال گذشته به طور رسمی از سوی هیات مدیره به کارگران اعلام شد و در پی این امر قریب به 3000 نفر از کارگران این کارخانه اخراج شدند و تنها تعداد کمی از کارگران برای حفظ و حراست از ساختمان های و انبار های کارخانه بکارگیری شدند.
 
وی در ادامه با بیان اینکه کارخانه ارج در چند سال گذشته روند منفعلانه ای را به همت مدیرانش به خود گرفت و رفته رفته از تعداد خطوط تولید این کارخانه کاسته شد، خاطر نشان کرد: با توجه به نشان تجاری ارج که در خاورمیانه و کشورهای همسایه شناخته شده بود و قسمت قابل توجهی از بازار صادرات را در گذشته در اختیار داشت، اما دیگر نشانی از نام تجاری در میان کالاهای صادراتی نمیابیم. علت این امر تعطیلی خطوط تولید این کارخانه به دست مدیرانش بود. در چند ساله اخیر هر فردی که ریاست این کارخانه را بر عهده گرفت بیشتر منافع شخصی خود را دنبال می کرد تا این که منافع کارگرانش را دنبال کند.
 
کارگر اخراج شده شرکت ارج در خصوص وضعیت ساختمان ها ، خط تولیدها ، انبار ها و تجهیزات کارخانه ارج گفت: انبار های متعلق به این کارخانه چند سالی میشود که در اجاره شرکت های تجاری و خدماتی گوناگون قرار گرفته است و این انبارها مملو از اجناس شرکت های مختلف می باشد و هیچ گونه جنس تولیدی کارخانه ارج در آن قرار ندارد. خط تولید های این کارخانه نیز رسما تعطیل شده است و هیچ کارگری در خطوط تولیدی این کارخانه مشغول کار نمی باشد. تجهیزات فنی و دستگاه ها و عوامل تولید این کارخانه تماما خاموش می باشند و اغلب تجهیزات و دستگاه های فنی مهم که نقش بسزایی در تولید داشتند فروخته شدند.
 
وی در بخش دیگری از اظهارات خود در پاسخ به این سوال که چرا با وجود مشکلات فراوان و تعطیلی این کارخانه از سال گذشته، امروز خبر تعطیلی کارخانه ارج را از رسانه ها می شنویم تصریح کرد: پیگیری های متعددی را در خصوص تعطیلی کارخانه از نهاد های مختلف انجام دادیم. در این زمینه نزد علیرضا محجوب، دبیر خانه کارگر ، نمایندگان مجلس و سایر نهاد های ذی ربط رفتیم ولی با توجه به پیگیری های متعدد و پی در پی کارگران شاهد بی توجهی مسئولین به این موضوع شدیم.
انتهای پیام/
منبع دانا
سه شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۳۷
کد مطلب: 1228
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *