800
۰
نماینده ولایت فقیه مجتمع آموزش عالی سراوان:

آشنایی چمران با بازرگان عامل مهمی در ورود او به عرصه سیاست بوده است /دکتر چمران یک فعال سیاسی و فیزیکدان بود

نماینده ولی فقیه گفت: مصطفی چمران معروف به شهید چمران فیزیکدان،فعال سیاسی و وزیر دفاع دولت مهدی بازرگان بوده است.
gjg
gjg
حجت الاسلام والمسلمین عزیز الله شیخ نماینده ولایت فقیه مجتمع عالی سراوان در گفت و گو با خبرنگار شستون با بیان اینکه دکتر چمران نماینده دوره اول مجلس شورای اسلامی بوده است،اظهار داشت:دکتر چمران از فرماندهان ایران در جنگ ایران و عراق ، فیزیکدان،فعال سیاسی و وزیر دفاع دولت مهدی بازرگان بوده است.
 
وی با اشاره به اینکه شهید چمران در دانشگاه  تهران مشغول به تحصیل بوده است،بیان داشت:چمران در درس ترمودینامیک شاگرد مهدی  بازرگان بوده وآشنای او با بازرگان عامل مهمی در ورود او به عرصه سیاسی به شمار رفته است.

عزیز الله شیخ با بیان اینکه شهید چمران پس از پیروزی انقلاب به ایران بازگشت،افزود:شهید چمران پس از بازگشت به ایران وزیر دفاع و از سوی مردم تهران به عنوان نماینده مجلس شورای اسلامی انتخاب شده است.

وی عامل هماهنگی بین نیروهای ارتش وسپاه ونیروهای مردمی را دکتر چمران دانست وتصریح کرد:دکتر چمران در جریان جنگ ایران و عراق بنیان گزار جنگ های نامنظم بوده است.

نماینده ولایت فقیه مجتمع آموزش عالی سراوان با بیان اینکه شهید چمران شخصیتی عارف داشته است،افزود:شهید چمران آثار هنری زیادی به جای گذاشته است و به اشعار مولوی علاقه مند بوده است.

وی در پایان افزود: مصطفی چمران در ۳۱ خرداد ماه ۱۳۶۰ در مسیر دهلاویه-سوسنگرد بر اثر اصابت ترکش خمپاره به پشت سرش شهید شده است.
انتهای پیام/1675
 
يکشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۷
کد مطلب: 1255
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *