800
۰
صبح امروز صورت گرفت؛

طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی در شهرستان سراوان

صبح امروز طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی دردبستان استثنای شهرستان سراوان برگزار شد.
لاایباب
لاایباب
به گزارش پایگاه خبری شستون،  طرح سنجش سلامت جهانی و آمادگی نوآموزان بدو ورود به دبستان همه ساله  در کشور انجام می شود و  براساس آمار های جهانی بین 10تا 15 درصد کودکان به نحوی دارای مشکل جسمی و روحی و یا نا توانی های رشد هستند.
ملک زاده مدیر دبستان استثنای شهرستان سراوان در گفت و گو با خبرنگار شستون،با بیان اینکه تشخیص به موقع مشکلات جسمانی این کودکان  می تواند در بروز معلولیت در آن ها جلوگیری کند،گفت:عدم شناخت به موقع مشکلات جسمانی این کودکان باعث می شود توانای ادامه تحصیل در مدرسه عادی را نداشته باشند.
وی تشخیص و شناسای به موقع نارسای های جسمی ،ارزیابی وضعیت آمادگی تحصیلی ،کمک به بهبود کیفی آموزش و پرورش و کنترل بعضی از عوامل موثر برافت تحصیلی نوآموزان بدو به ورود به دبستان را از اهداف این طرح عنوان کرد و اظهار داشت:شهرستان سراوان دارای دو پایگاه ثابت و سیار می باشد و در کلیه مناطق،طرح مشترک سنجش بدو ورود به دبستان انجام می شود.
ملک زاده با بیان اینکه قد و وزن ، تغذیه ،دهان و دندان،شنوایی،بینای وآمادگی تحصیلی در این طرح مورد ارزیابی قرار می گیرند،تصریح کرد:در صورت مشاهده هر گونه نارسایی،نوآموزان به پزشک متخصص یا روانشناس مستقر در پایگاه جهت انجام مراحل تخصصی ارجاع داده می شوند.
انتهای پیام/1675
يکشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۳۶
کد مطلب: 1256
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *