800
۰
در جمع روزه داران عنوان شد؛

روزه گرفتن در روز عید قربان حرام است/روزه گرفتن در ایام البیض از فضیلت زیادی برخوردار است

امام جمعه سراوان گفت:روزی را که شک دارید که عرفه است یا قربان،روزه نگیرید و روزه گرفتن در روز عید قربان حرام است.
بلابیلا
بلابیلا
به گزارش پایگاه خبری شستون؛روزه به معنای پرهیز از خوردن و یا آشامیدن ،از آداب مذهبی است که برای معتقدین به عنوان وسیله ای برای تقرب به خداوند،پالایش بدن در راستای درک امور معنوی کاربرد دارد.
حجت الاسلام و المسلمین دهقان امام جمعه سراوان در جمع روزه داران  با بیان اینکه برخی از روزهای سال برای روزه گرفتن، از پاداش بیشتری برخوردار است،گفت:روزه گرفتن در ایام البیض ماه رجب از فضیلت زیادی برخوردار است.
وی در پاسخ به این سوال که در چه روزه های ،روزه گرفتن مکروه است؟پاسخ داد:روزه گرفتن در روز عاشورا مکروه است.
امام جمعه سراوان با اشاره به اینکه روزه گرفتن در روز عید قربان حرام است،بیان داشت:روزه ای را که شک داریم روز عرفه است یا روز عید قربان نباید روزه بگیریم.
وی در پاسخ به این سوال که فضیلت روزه عرفه چیست؟تصریح کرد:فضیلت و پاداش روزه عرفه به اندازه ای است که اگر انسان در ماه مبارک رمضان بخشیده نشود ،در روز عرفه بخشیده خواهد شد.
دهقان با بیان اینکه خواندن دعای عرفه از ثواب و پاداش بسیاری برخوردار است،اظهار داشت:اگر کسی به خاطر روزه داری در روز عرفه نتواند دعای عرفه را بخواند ،روزه گرفتن بر وی مکروه است.
وی در پایان در پاسخ به این سوال که اول باید نماز بخوانیم ،بعد افطار کنیم و یا افطار کنیم و بعد نماز بخوانیم؟گفت:مستحب آن است که اول نماز را بجای آورده بعد افطار کنیم و در صورتی که ضعف بر افراد غالب شود و یا مومنی منتظرش باشد میتواند اول افطار کند بعد نماز بخواند.
انتهای پیام/1675
دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۱۲
کد مطلب: 1258
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *