800
۰

جنوب شرق؛ زیستگاه متنوع حیات وحش/شناسایی بزرگترین زیستگاه کفتار راه راه در سوران +تصویر

رئیس محیط زیست شهرستان سراوان گفت:بزرگ ترین و بهترین زیستگاه کفتار راه راه در شهرستان سیب و سوران شناسایی و تصویر برداری شده است.
کفتار
کفتار
موسی دهقان نژاد در گفت و گو با شستون با اشاره به متوسط الاندام بودن کفتار راه راه گفت: سر بزرگ،سر و گردن بسیار قوی،دست و پاهای دارای چهار انگشت و پاهای بلندتر از دستان از ویژیکی های ظاهری این حیوان است.
وی در ادامه وزن این گونه از  کفتار  را به طور متوسط بین 36تا41کیلوگرم  عنوان کردکه طول این حیوان بدون در نظر گرفتن دم به یک و نیم متر می رسد و ارتفاع آن از سطح زمین بین ۶۶تا۷۵ سانتی متر است.
رئیس محیط زیست شهرستان سراوان با بیان اینکه این حیوان از مهره داران،بی مهرگان و میوه ها تغذیه می کند ،خاطر نشان کرد:غارها و حفره ایی که بین 2هزار تا2هزار و 500متر ارتفاع از سطح زمین فاصله دارند را به عنوان زیستگاه خود انتخاب می کنند.
موسی دهقان نژاد زمستان را زمان جفت گیری کفتار راه راه بیان کرد وادامه داد: مدت حاملگی این حیوان بین90تا 91روز است که در هر زایمان 3 تا 4 بچه دنیا می آوردو عمر آنها بین 23تا25 سال است.
وی آدم خواری،بچه دزدی و خون آشام بودن کفتار را ازخرافات و شایعاتی واهی دانست که به دلیل کمبود اطلاعات به کفتار نسبت می دهند که طبق این خرافات ها رفتار های نامناسبی با این حیوان دارند.
رئیس محیط زیست شهرستان سراوان جمع آوری و حمل لاشه های حیوانات موجود در طبیعت و انتقال لاشه ها به لانه توسط کفتارها  را در کاهش آلودگی ها و شیوع بیماری های مرتبط با لاشه حیوانات موجود در طبیعت موثر عنوان کرد.
موسی دهقان نژاد در پایان گفت:تا کنون آمار دقیقی از تعداد گونه کفتار راه راه موجود در این زیستگاه در دست نداریم .


 
انتهای پیام/۱۳۱۹
چهارشنبه ۲ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۷
کد مطلب: 1261
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *