800
۰
در ادامه اظهارات عجیب بانوی سبز ؛

پشت پرده هجوم گرد و خاک نمایان شد/ رد پای داعش در پرونده ریزگرد های ابتکار!

در حالی مردم سیستان این روز ها با خاک افطار می کنند که بانوی سبز دولت تدبیر بار دیگر در اظهار نظری عجیب اینبار داعش را علت عدم مدیریت گرد و غبار دانست.
ابتکار
ابتکار
به گزارش شستون ؛به نقل از  عصرهامون، چند ماهی است که مهمان ناخوانده سیستانی ها زودتر از پیش بینی ها وارد این منطقه شده و مردم را غافلگیر کرده است تا بار دیگر مردم سیستان به جای اکسیژن، خاک استنشاق کنند.
  آلودگی سیستان از نقطه بحرانی رد شد هر چند داستان نقطه بحران و روز های آلوده سیستان دیگر به داستان تکراری تبدیل شده است به طوری که اول خرداد ماه بود که وزش 90 کیلومتری باد در زابل رکورد تازه ای را برای آلوده ترین شهر جهان ثبت کرد. با این حال در حالی ین روز ها مردم سیستان در انتظار ابتکاری از سوی دولت تدبیر هستند که بانوی سبز دولت تدبیر در گفت و گویی عنوان کرد که عامل اصلی مدیریت ریز گرد ها داعش است. وی با بیان اینکه رایزنی‌های بسیاری با عراق برای اجرایی کردن توافق‌نامه‌های امضا شده از سال 92 صورت گرفته است،گفت: متأسفانه شرایط ناپایدار دولت عراق، حمله تکفیری‌ها و داعش فرصت اجرایی شدن این توافق‌نامه‌ها را گرفت.

منشا گرد و غبار این روزها عراق است البته این گونه اظهار نظر ها از سوی بانوی سبز دولت تدبیر و امید مسئله تازه ای نیست چرا که وی سال گذشته نیز در در قالب یک پاسخ طنزآلود گفته بود که نمی شود به هوا دستور دهیم باران ببارد!  و یا در اظهار نظری دیگر عنوان کرده بوده که مقابله با ریزگردها و گرد و غبار استان ها به ما ربطی ندارد. علی ای حال این روزها شرایط فاجعه آمیز منطقه سیستان تنها به دستاویز سیاسی بدل شده است که هیچ فردی درباره راهکار عملی لااقل کوتاه مدت برای مردم مستأصل این منطقه سخن نمی‌گوید و اگر هم کسی راهکاری می دهد یا با عدم پیگیری های ابتکار و یا مخالفت های استاندار روبرو می شود گویی ریزگرد های سیستان تنها دستاویز سیاسی بازی مسئولین شده تا رئیس 12 ساله سازمان محیط زیست بی‌توجه به شرایط بحرانی مردم، به جای یک راهکار عملیاتی با فرار به جلو باز تمام تقصیرها را گردن این و آن بیندازد. با این حال بار دیگر ریزگرد ها میهمان مردم سیستان شده به طوری که به گفته مرتضی فرجی کارشناس پیش بینی هواشناسی استان براساس نقشه های همدیدی وآینده نگری تا  پایان هفته جاری وزش باد های 120 روزه در سیستان تداوم خواهدداشت.

ریزگرد ها تا پایان هفته میهمان مردم سیستان خواهد بود وی ادامه داد: از امروز به علت تشدید سرعت وزش باد، خیزش گردوخاک ، کاهش دید و کاهش کیفیت  هوا درنقاط مستعدحرکت شن های روان بیشتر و بارزتر خواهد بود بنابراین درسه روز پایانی هفته جاری اوج سرعت و شدت وزش بادراخواهیم داشت و بیشینه سرعت وزش بادبه حدود 80 تا 100 کیلومتربرساعت می رسد که در برخی نواحی منطقه سیستان سبب توفان گردوخاک خواهد شد.  فرجی افزود: در نواحی مرکزی ،  نوارغربی و بر روی کویر لوت و جاده زاهدان - شوره گز- بم از اواسط روز گذشته وزش باد قابل ملاحظه خواهد بود بطوریکه از سه شنبه تا پایان هفته در این مناطق گردوخاک حاصل از وزش باد شدید سبب کاهش شدید دید و اختلال درتردد جاده ای و ریلی خواهدشد.  این کارشناس پیش بینی هوا شناسی با بیان اینکه  از روز چهارشنبه باتشدید جریانات شمالی کاهش بیشتر دمای هوا درسطح استان انتظار می رود، عنوان کرد: دریای عمان کماکان در نواحی شرقی مواج و متلاطم  می باشد. انتهای پیام/9031
سه شنبه ۱ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۴۰
کد مطلب: 1265
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *