800
۰
طی نامه‌ای به معاون صنایع دستی:

هنرمندان صنایع‌دستی، خواهان ماندن در خانه حیرانی شدند

هنرمندان صنایع‌دستی با ارسال نامه‌ای به معاون صنایع‌دستی کشور، خواهان ماندن در خانه حیرانی و عدم واگذاری این خانه به کانون وکلا شدند.
صنایع
صنایع
به گزارش شستون ؛به نقل از خبرنگار مهر، در متن این نامه آمده است: «احتراما به استحضار می‌رساند از ابتدای سال ۱۳۹۴ جمعی از هنرمندان استان یزد به درخواست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و در راستای احیای بافت تاریخی یزد در مجموعه خانه تاریخی حیران واقع در محله فهادان مستقر شده و فعالیت هنری خود در این مجموعه را آغاز کرده و توسعه داده اند. با توجه به کمبودهای فراوان، هنرمندان با هزینه شخصی نسبت به تجهیز، فضاسازی و تبلیغ این مجموعه به‌عنوان خانه صنایع دستی یزد اقدام کردده‌اند.
در حال حاضر ۱۰ کارگاه هنری در رشته‌های گوناگون صنایع دستی و مجموعا ۴۰ نفر که اکثریت آنها را بانوان هنرمند شامل می شوند در این مجموعه مشغول به فعالیت هستند. طلاسازی سنتی، قلمزنی، میناکاری روی مس، صحافی، سفال گری و سفال نقش برجسته از جمله رشته‌های هنری فعال در این مجموعه هستند. رشته‌هایی ۱۰۰ درصد بومی که نمود بارز تولید ملی و حرکت در راستای اقتصاد مقاومتی می‌باشند. ۱۱ نفر از دوستان فعال از جوانان ناشنوا می‌باشند که در حال حاضر مشغول آموزش و فعالیت در رشته طلاسازی سنتی هستند. شور و اشتیاق این جوانان که با سکوت خود حیات دوباره ای به بافت تاریخی استان بخشیده اند، وصف نشدنی است خانواده‌های آنها که از قشر آسیب پذیر هستند دیگر نگران آینده تاریک فرزندان خود نیستند اما...
اما متاسفانه از چندی پیش سازمان میراث فرهنگی استان و ظاهرا با دستور مستقیم استانداری دستور تخلیه این مجموعه جهت اسکان کانون وکلای یزد داده شده است. کانون وکلایی که هنوز یک ماه از تاسیس آن نمی گذرد و در اولین اقدام خود به جای ارزش نهادن به حقوق مردم در حال دست انداختن به حقوق آنهاست. هنرمندانی که انرژی خود را جهت رونق این مجموعه و بافت تاریخی کردند اکنون مستاصل و حیران دست به دامان و چشم انتظار حمایت معاونت صنایع دستی کل کشور هستند.
جناب آقای نامور مطلق، مگر نه اینکه امسال به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامیده شده و ریاست محترم جمهوری به تمامی ارگان‌ها، سازمان‌های دولتی و شرکت‌های خصوصی به صراحت دستور حمایت از تولیدکننده داخلی را داده اند و مگر چیزی غیر از این است که تولیدات صنایع دستی نمونه بارزی از تولید داخلی است.
جناب آقای نامور مطلق، شما به عنوان نماینده ریاست جمهوری در معاونت صنایع دستی چشم و چراغ هنرمندان صنایع‌دستی هستید هنرمندانی که در طی این سال‌ها بدون حاشیه و با کمترین انتظارات به حیات خود ادامه داده‌اند و بخش مهمی از اقتصاد، فرهنگ و آبروی استان یزد بوده‌اند.
از این روی از حضرتعالی تقاضا داریم تا به عنوان نماینده رئیس جمهور مردمی به حمایت از این قشر بپردازید و به برخی از مدیران بفهمانید که بافت تاریخی یزد، مکانی برای نمود هنر و فرهنگ استان است نه مکانی برای بازی های سیاسی و استقرار کانون وکلا.
این خانه طی ۲ سال تلاش به شهرت رسیده و اکنون به عنوان پایگاهی برای هنرمندان یزدی مطرح است.
از حضرتعالی خواهشمندیم تا از آبروی هنر و هنرمندان استان دفاع کنید.
سه شنبه ۱ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۴۴
کد مطلب: 1266
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *