800
۰

وقوع زلزله در تهران هر لحظه ممکن است/ بسیاری از استان‌ها ‌روی گسل‌ قرار دارند

معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: شایعه زلزله بزرگ تهران به‌طور کامل کذب است زیرا اساس و استدلالی درباره پیش‌بینی زلزله وجود ندارد اما وقوع زلزله در هر لحظه ممکن است.
rgds
rgds
به گزارش شستون؛ فرید لطیفی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به موضوع زلزله بزرگ در تهران اظهار داشت: شایعه زلزله بزرگ تهران به‌طور کامل کذب است زیرا اساس و استدلالی درباره پیش‌بینی زلزله وجود ندارد اما وقوع زلزله در هر لحظه ممکن است که به خاطر نوسانات طبیعی درون زمینی ایجاد شود.
وی افزود: به دلیل وجود رشته‌کوه‌های البرز و زاگرس در منطقه مرکزی کشور و شمال غربی کشور بسیاری از استان‌ها و شهرهای کشورمان بر روی گسل‌های کوهستانی شکل گرفته‌اند که با این شرایط دغدغه ما باید ایمن‌سازی و تجهیز بناهای ساختمانی باشد.
معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور به موضوع بافت فرسوده در کشور اشاره کرد و گفت: مبحث بافت فرسوده بناها به معضلی دغدغه برانگیز تبدیل شده و توجه مسئولان را می‌طلبد زیرا در صورت وقوع زلزله به طور قطع نخستین مجموعه مخرب و مشکل‌ساز بافت فرسوده است.
لطیفی ادامه داد: در کشور حدود 72 هزار هکتار بافت فرسوده وجود دارد که این اماکن براساس قانون برنامه پنجم مقرر شد این اماکن فرسوده به مدت 10 سال بهسازی شود.
وی ادامه داد: این درحالی است که این طرح رشدی کمتر از 10 درصد داشته است و براساس قانون زمان‌بندی در برنامه قانون پنجم باید این اماکن حادثه‌ساز نوسازی و بهسازی شوند.
لطیفی عنوان کرد: پیشنهاد داده‌ایم که با استفاده از ابزارهای تشویقی و پرداخت‌های بلاعوض به مالکین این بناها به پیش‌روی طرح نوسازی و بهسازی سرعت ببخشیم و سپس بر اساس اصول استاندارد شهری به صورت مجدد احداث و مجموعه اقامتی استانداردی بناگذاری شود زیرا با حذف این عامل نگرانی ما در راستای وقوع زلزله کاهش می‌یابد.
 
منبع: تسنیم
دوشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۴۶
کد مطلب: 3814
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *