800
۰

طهرانی مقدم های بالقوه در کشور زیاد هستند/کسی برای شهید طهرانی مقدم فرش قرمز پهن نکرد/اصحاب فتنه می گفتند که در کنار صدام با آمریکا بجنگیم/اگر تمهیدات رهبری نبود کشور با جنگ فرسایشی روبرو می شد

سردار حاجی زاده در پنجمین مراسم سالگرد شهادت شهید حسن طهرانی مقدم گفت: گاهی اوقات با برخی از جوانان کشور که مواجه می شویم می گویند چگونه می توانیم راه شهدا را ادامه دهیم، می گویند چگونه می توانیم باکری، همت و طهرانی مقدم شویم و با این قبیل سوالات رو برو هستند.
trhjdrhr
trhjdrhr
به گزارش شستون؛ سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پنجمین مراسم سالگرد شهادت شهید حسن طهرانی مقدم که در دانشگاه امیر کبیر برگزار شد با  اشاره به ویژگی های شخصیتی شهید طهرانی مقدم گفت: گاهی اوقات با برخی از جوانان کشور که مواجه می شویم می گویند چگونه می توانیم راه شهدا را ادامه دهیم، می گویند چگونه می توانیم باکری، همت و طهرانی مقدم شویم و با این قبیل سوالات رو برو هستند.
 
وی ادامه داد: در برخی از سخنرانی ها می گویند نمی توان همانند شهدای دفاع مقدس بود و این امر امکان ناپذیر است که ما جوانان مانند شهید طهرانی مقدم  شویم ولی در پاسخ به آنها می گویم که اینگونه نیست و می توان مانند آنها شد، در کشور طهرانی مقدم های بالقوه زیاد هستند و باید آنها را تبدیل به طهرانی مقدم بالفعل کنیم و این امر شدنی است.
 
فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه امثال شهید طهرانی مقدم ها را تنها برای حفظ امنیت کشور نیاز نداریم بیان داشت: طهرانی مقدم ها را که در کشور وجود دارند تنها برای بحث های امنیتی کشور نمی خواهیم بلکه برای تمام عرصه های و نیازمندی های کشور لازم داریم و باید از آنها در سایر بخش های کشور استفاده کرد.
 
حاجی زاده در ادامه اظهارات خود با اشاره به کمبود های دفاعی در دوران دفاع مقدس در تمام زمینه های نظامی کشور خاطر نشان کرد: در روزهای اول جنگ مشکلات فراوانی در زمینه تهیه تجهیزات نظامی در کشور داشتیم، تنها دغدغه ما در آن روز ها افزایش برد موشک ها به 5 کیلومتر بود، زمانی شهید مقدم همراه با برخی از مسئولین و فرماندهان به سوریه اعزام شده بودند تا از سوریه موشک دریافت کنند و در آنجا نیز نحوه استفاده آنها را نیز به ما آموزش داده بودند.
 
وی افزود: عزیزانی که در دوران جنگ تحمیلی حضور داشتند خبر دارند که چه مشکلاتی در کشور داشتیم، بخاطر طرز تفکر برخی از مسئولان در آن زمان که می گفتند تا کی باید جنگ کنیم؟ شما جنگ کنید و ماهم با مذاکره جنگ را ادامه می دهیم نمی گذرایم جنگ ادامه یابد، فکر نمی کردند که جنگ هشت سال به طول بیانجامد و برای همین خاطر کار اساسی در حوزه افزایش توان نظامی در آن زمان در کشور صورت نگرفت نگاه به آینده در مسئولان در آن زمان وجود نداشت.
 
فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اشاره به تشکیل توپخانه سپاه در زمان جنگ گفت: شهید طهرانی مقدم به دلیل نگاه به آینده ای که در خود داشت اصرار داشتند تا نسبت به تشکیل توپخانه سپاه اقداماتی صورت گیرد و مجدانه پیگیر تشکیل توپخانه سپاه بودند.
 
حاجی زاده با بیان اینکه شهید طهرانی مقدم از همان ابتدای جنگ به دنبال ساخت موشک بود تصریح کرد: در آن روز ها 8 موشک با 2 سکوی پرتاب به ایران داده شد، از همان زمانی که این موشک ها را تحویل ایران دادند شهید طهرانی مقدم به دنبال مهندسی معکوس موشک ها و ساخت موشک ها در داخل کشور بود و در مقابل تمام بی مهری ها سنگ اندازی هایی که متوجه ایشان بود ایستادند و این خواسته خود را عمل کردند.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات حال حاضر کشور گفت: امروز چرا ما در برخی از بخش ها مشکل داریم؟ مگر در کشور نخبه وجود ندارد، اینکه می گوییم مقدم بالاقوه زیاد است واقعا زیاد است ولی به دلیل نگاه برخی از افراد که در کشور وجود دارد اینها تبدیل به بالفعل نمی شوند و این امر باید تحقق یابد.
 
فرمانده نیروی هوافضای سپاه ادامه داد: در زمانی که با شهید طهرانی مقدم در جنگ کار می کردیم فقط 2 سکوی پرتاب داشتیم ولی در حال حاضر تعداد این سکوها بیش از پیش افزایش یافته و همچنین متناسب با آن ها نیرو های نظامی ما نیز افزایش یافته است، در زمان جنگ تعداد نیروهایی که در بحث توپخانه ای همکاری می کردند تعداد شان کمتر بود ولی در حال حاضر افزایش یافته است.
 
حاجی زاده با بیان اینکه شهید مقدم مانند تسبیحی همه نیرو ها در کنار هم جمع کردند، عنوان کرد: شهید طهرانی مقدم با جمع آوری نیروها در کنار هم همانند نخ تسبیحی تمام نیرو ها را در کنار هم جمع کردند و توپخانه سپاه را تشکیل دادند.
 
وی ادامه داد: وقتی با برخی از نخبگان علمی کشور صحبت می کنم می گویند می خواهیم برویم خارج در ایران به ما بها داده نمی شود و کسی ما را تحویل نمی گیرد، اگر طهرانی مقدم با این طرز تفکر در کشور کار می کرد امروز شاهد شکوفایی موشکی ایران در میان ابر قدرت های جهان نبودیم.
 
فرمانده نیروی هوافضای سپاه  با بیان اینکه کسی برای شهید طهرانی مقدم فرش قرمز پهن نکرد گفت: برای شهید طهرانی مقدم کسی فرش قرمز پهن نکرد که الان در تمام مجامع از او تعریف و تمجید می کنند، شهید خودش خواست و تلاش کرد و تا عرصه موشکی ایران را قوت بخشید.
 
حاجی زاده با بیان اینکه 33 سال طول کشید تا موشک های ما به اسرائیل برسد بیان داشت: اگر در دوران بعد از جنگ شهید طهرانی مقدم تلاش های خود را ادامه نمی داد، امروز بعد ار 33 سال موشک های ما به اسرائیل نمی رسید، ما اولین موشک های داخلی را در اوایل دهه هفتاد تولید و رونمایی کردیم.
 
وی افزود: اگر می خواهیم کشور را بسازیم نباید دنبال این باشیم که کسی برای ما فرش قرمز پهن کند و از ما برای کار کردن دعوت به عمل اورد، باید از خودگذشتگی داشته باشیم و خودمان راه چاره را بیابیم و اقدام کنیم.
 
فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اشاره به رویکرد های موجود در کشور برای تعامل با آمریکا گفت: دو رویکرد در کشور در خصوص تعامل با امریکا وجود دارد اولی رویکردی است که شهید طهرانی مقدم و امثال ایشان داشتند و این بود که سازش و مذاکره با آنها دردی را در کشور دوا نمی کند که این نگاه صحیحی است، شما کدام کشور را سراغ دارید که با آمریکا سازش کرد و سعادتمند شد هیچ وقت پاسخ این سوال را نمی یابید زیرا چنین چیزی اصلا وجود ندارد که با سازش با آمریکا کشوری سعادتمند شده باشد.
 
حاجی زاده در تبین نگرش و رویکرد دوم نسبت به سازش با آمریکا خاطرنشان کرد: : بعضی از آقایانی که در فتنه 88 حضور داشتند معقتد بر این هستند که باید در کنار صدام با آمریکا بجنگیم؛ در صورتی که این نقشه آمریکا برای از بین بردن ایران بود که رهبر معظم انقلاب در برابر این تفکر ایستاد؛ در صورتی که با اجرایی شدن این نقشه در باتلاق عراق به دام می‌افتادیم و ایران درگیر جنگ فرسایشی و در نتیجه نیروهای نظامی ایران از بین می‌رفت.
فرمانده هوا فضای سپاه اضافه کرد: کسانی که از داخل راجع به توپ و تانک صحبت می کنند، باید توجه داشته باشند این خواسته آمریکایی‌هاست و مواظب باشند خواسته یا ناخواسته در پازل دشمن بازی نکنند.
 
حاجی زاده با اشاره به اینکه یکی از اهدافی که آمریکا در منطقه ما دنبال می‌کند از بین بردن ارتش کشورهای اسلامی است گفت: نمونه آن را در کشور لیبی دیدیم که ضمن اعتراضات مردمی برای از روی کار رفتن قذافی،‌ با حمله ناتو ارتش آن کشور نابود شد.
 
وی افزود: نمونه دیگر را در سوریه دیدیم که البته درست است ارتش این کشور ایستاده و می جنگد اما آمریکا در حملات خود تمام منابع سلاح این کشور را نابوده کرده و کارخانه سلاح های زمین به زمین که توسط ایران در حلب ساخته شده بود به طور کامل تخریب شده است.
  منبع: دانا
سه شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۸
کد مطلب: 3832
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *