800
۰

تمدید تحریمهای ایران از سوی آمریکا نقض برجام است

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به تمدید تحریمها از سوی کنگره آمریکا گفت: این اقدام نقض برجام است.
hrthrh
hrthrh
به گزارش شستون؛ حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا»، با اشاره به تمدید تحریمهای ایران از سوی کنگره آمریکا تا سال 2026، اظهار کرد: با توجه به ترکیب کنگره آمریکا که اکثر اعضای آن جمهوری‌خواه است پیش‌بینی می‌شد که آنها دست به چنین کاری بزنند.
وی با بیان اینکه وزارت امور خارجه موظف بود که این موضوع را پیگیری کند و مانع چنین اقدامی شود، تصریح کرد: تمدید تحریمها نقض برجام است و طبیعتاً اقدام به نقض از طرف آمریکاییها موجب خواهد شد که ایران دیگر هیچ نیازی به انجام تعهداتش نداشته باشد و به نقطه صفر بازگردد.
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه با ابراز اینکه اگر اوباما مصوبه کنگره را وتو نکند به‌طور طبیعی در زمان ریاست جمهوری خود نقض برجام عملاً صورت گرفته، گفت: با توجه به پیش‌بینی‌هایی که از سوی شورای عالی امنیت ملی صورت گرفته اقدامات متقابل از سوی ایران سریعاً به مورد اجرا گذاشته شود.
ترقی با بیان اینکه اگر اوباما این مصوبه را وتو کند ممکن است بعد از انتقال قدرت به ترامپ این مصوبه مجدداً اجرا شود، تصریح کرد: بنابراین وتوی اوباما فقط اجرای این مصوبه را به تعویق می‌اندازد و عملاً نقض برجام از سوی آمریکا صورت گرفته و این مسئله برای اعتبار و آبروی آمریکا بسیار گران و یک پیروزی برای ایران می‌تواند به حساب بیاید.
 
منبع: تسنیم
شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۲۱
کد مطلب: 3904
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *