800
۰

راهکار دولتی ها به سیستانی ها: در منزل بمانید!/ غلظت هوا 11 برابر حد مجاز

این روز ها که نفس مردم آلوده ترین شهر جهان در غلظت هوای 11 برابر حد مجاز تنگ تر شده است همچنان ماسک و عدم خروج از منزل راهکار دولت تدبیر برای مردم سیستان است.
طوفان
طوفان
به گزارش شستون، به نقل از عصرهامون، 19 سال است که مردم سیستان با پدیده گرد و خاک و طوفان شن روزگار سپری می کنند و همچنان چشم امید به دولتی دارند که قرار بود دولت محیط زیست باشد اما گویا خلف وعده های مکرر در دولت عرف است.
علی ای حال بار دیگر هوای سیستان طوفانی شد تا این بار نیز مردم سیستان روزهای خود را یا در منزل و یا با ماسک در محل کار بگذرانند و چشم امید داشته باشند تا شاید صبح 19 سال پیش سیستان را دوباره ببینند و مردم یک نفس هوای تازه تنفس کنند. روز گذشته غلظت ذرات معلق در هوای شمال سیستان و بلوچستان به بیش از 11 برابر حدمجاز رسید که به گفته ملاشاهی کارشناس پیش بینی هواشناسی استان وزش باد همراه با گردو غبار حداقل شعاع دید در شهرستان زابل را به هزار و 200 متر و زهک 600 متر کاهش داده بود.
  کودکان و سالخوردگان در منازل بمانند رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل با توجه به وضعیت طوفانی منطقه سیستان گفت: با توجه به ذرات معلق در هوای منطقه سیستان ناشی از طوفان توصیه می‌شود کودکان و سالخوردگان در منازل بمانند همچنین شهروندان از ماسک استفاده کنند. علی اکبر نصیری  افزود: در صورت ایجاد مشکل برای شهروندان با شماره 115 تماس بگیرند و همچنین مراکز بهداشتی درمانی شبانه‌روزی و بیمارستان‌های این دانشگاه در آمادگی کامل بسر می‌برند تا به مراجعه کنندگان خدمات ارائه دهند. لزوم استفاده شهروندان زابل از ماسک در تماسی پایگاه خبری عصرهامون با گودرزی کارشناس پیش بینی هواشناسی استان داشت، وی با بیان اینکه سرعت وزش باد در  سیستان 80 کیلومتر بر ساعت است؛ گفت: تداوم وزش باد و گرد و خاک در این منطقه پیش بینی می شود. وی با بیان اینکه غلظت ذرات هوا در حال حاضر 3 برابر حد ناسالم است، افزود: از فردا تا پایان هفته وزش شدت باد در سیستان کاهش می یابد . گودرزی تصریح کرد: برای نیمه شمالی استان تا پایان هفته آسمان ابری بعد از ظهرها افزایش ابر پیش بینی می شود. کارشناس پیش بینی هواشناسی استان با اشاره به ماندگاری سرمای هوا تصریح کرد: یخبندان شبانه برای نیمه شمالی استان در شب های آینده رخ خواهد داد . وی در خصوص وضعیت هوای جنوب استان نیز گفت: جنوب شرق و مرز شرقی دریای عمان روز های پنجشنبه، جمعه و شنبه وزش باد شدید و گرد و خاک و دریای عمان از امروز مواج خواهد شد . انتهای پیام/
دوشنبه ۱ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۴۳
کد مطلب: 3952
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *