800
۰

مورد امنیتی در شب‌های قدر نداشتیم/اعتبار ۴۰۰میلیاردی ویژه آسیب‌های اجتماعی/ مردم موارد مشکوک را به پلیس اطلاع دهند

وزیر کشور گفت:۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای برنامه هایی که در شورای اجتماعی در زمینه آسیب های اجتماعی به تصویب می رسد در نظر گرفته شده که به هر برنامه حداکثر ۲۰ درصد از این اعتبارات تخصیص می یابد.
بعبعلع
بعبعلع
به گزارش پایگاه خبری شستون ؛به نقل از دانا،عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه برگزاری هشتاد و یکمین جلسه شورای اجتماعی کشور در وزارت کشور در جمع خبرنگاران، افزود: ۳۰ میلیارد تومان برای ساماندهی سواحل هزینه شده است.
وی درباره نقش وزارت کشور در زمینه پرونده شرکت پدیده نیز گفت: این موضوع به طور مستقیم به وزارت کشور مربوط نمی شد و با توجه به نارضایتی های پیش آمده دولت مسئولیت این کار را به وزارت کشور سپرد و وزارت کشور طی جلسات متعدد با حضور همه دستگاههای ذیربط و تشکیل کمیته‌های فرعی این موضوع را بررسی کرد.
وزیر کشور با بیان اینکه پروژه پدیده از ابتدا تخلفاتی داشته است، اظهار کرد:پدیده هم در زمینه جوازات، طرح جامع و تفصیلی، حقوقی و ساختاری تخلفاتی کرده است.
رحمانی فضلی ادامه داد: شرکت پدیده سهامی خاص بوده است و نمی‌توانسته سهام خود را بفروشاند. متاسفانه دولت دهم نسبت به این شرکت دقت لازم را نکرده و حتی به شکایت دستگاه‌هایی مانند مسکن و شهرسازی نیز رسیدگی نشده بود.
وزیر کشور در ادامه گفت: با توجه به تعداد زیاد سهامداران شرکت پدیده تصمیم به رفع اشکال گرفتیم و در این جهت مصوبه‌ای به تصویب رسید که در دبیرخانه شورای امنیت نیز مطرح شد و با همکاری دستگاه‌هایی مانند قوه قضائیه و وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و مسکن ، ادامه فعالیت پدیده را منوط به رفع تخلف کردیم و این موضوع حل شد . در حال حاضر هیئت مدیره جدیدی تشکیل شده که اقدام به انتصاب مدیرعامل کرده است. وظیفه ما رسیدگی به اصل پروژه و تخلفات بوده است و اکنون حتی اجازه تبلیغ به این پروژه داده شده است.
وی تاکید کرد سهام داران پدیده نگران نباشند چرا که مجموعه دارایی‌های شرکت پدیده به اندازه‌ایست که سهامداران نگران نباشند. آنچه امکان پرداخت سهام را محدود کرده بحث برآورد قیمت نهایی و نحوه واگذاری بود که تصمیم گیری در این زمینه جزو اختیارات هیئت مدیره است.
به گزارش ایسنا، رحمانی فضلی درباره تدابیر امنیتی اندیشیده شده برای شب‌های احیا گفت: هیچ گونه پدیده امنیتی نداشته‌ایم. 14 خرداد را پشت سر گذاشتیم و برای شب‌های قدر نیز پیش بینی‌های لازم را انجام داده‌ایم. هم نیروی انتظامی و هم نیروهای امنیتی به اوضاع مسلط هستند.
وی تاکید کرد یکی از موضوعات مهم در این زمینه ، امنیت مبتنی بر حضور مردم در صحنه است. از مردم می‌خواهم در صورت مشاهده هر اقدام مشکوکی یا اطلاع از هر مورد مشکوک، با پلیس 110 تماس بگیرند.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره دستور جلسه‌های هشتاد و یکمین جلسه شورای اجتماعی کشور گفت: این جلسه با حضور همه دستگاه‌ها برگزار شد. بعد از آخرین نشست با مقام معظم رهبری ایشان فرمودند که برای شش ماه بعد باید گزارش جامعی از عملکرد دستگاه‌ها طی شش ماه در زمینه آسیب‌های اجتماعی به صورت فوق العاده ارائه شود. در این زمینه تقسیم کار ملی انجام  و برای هر موضوع ، دستگاه اصلی، همکار و معین انتخاب شد. جلسه امروز به گزارش دو ماهه وزارتخانه‌های بهداشت، مسکن و سازمان بهزیستی پرداخت.
وزیر کشور با اشاره به طرح موضوع ساماندهی سواحل شمال کشور در شورای اجتماعی نیز اظهار کرد: با توجه به آنکه پس از ماه مبارک رمضان با سیل مسافران به مناطق شمالی روبرو خواهیم شد، مقرر شد برنامه ریزی مناسبی در این زمینه انجام شود و پیش بینی‌های لازم در حوزه مسائل فرهنگی، اجتماعی، رفاهی، اوقات فراغت و ترافیک صورت گیرد و دستگاه‌ها برنامه‌های خود را ارائه دهند.
وی اضافه کرد: در سال گذشته به علت کمبود اعتبارات ناجیان غریق مشکلاتی داشتند که قرار شد اعتبارات لازم برای پرداخت به آنان تامین شود.
رحمانی فضلی در پایان گفت: در دستگاه‌های مرتبط با موضوع آسیب‌های اجتماعی اعتبارات جاری دیده شده است اما شورای اجتماعی کشور برای پیشبرد مصوبات خود در این زمینه 400 میلیون تومان اعتبار را برای برنامه‌های مصوب خود در این زمینه تخصیص می‌دهد.
انتهای پیام/
شنبه ۵ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۳۸
کد مطلب: 1300
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *