800
۰

ایران باید با تعیین ضرب‌الاجل غنی‌سازی را از سر گیرد/ آمریکایی‌ها قصد اجرای برجام را ندارند، قصدشان باج‌خواهی از ایران است

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با بسیجیان مبنی بر اینکه اگر تحریم‌ها 10 سال دیگر تمدید شود نقض برجام رخ داده است گفت: بعد از برجام نه تنها بسیاری از تحریم‌ها برداشته نشد، بلکه افزایش پیدا کرد و این نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها قصد اجرای برجام را ندارد، بلکه قصد باج‌خواهی از ایران را دارند.
htrtr
htrtr
به گزارش شستون؛ حسن هانی‌زاده کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با بسیجیان مبنی بر اینکه اگر تحریم‌ها 10 سال دیگر تمدید شود نقض برجام رخ داده است گفت: رهبر معظم انقلاب از ابتدای گفت‌وگو ایران با 1+5 همواره نسبت به کارشکنی و بدعهدی آمریکا هشدار داده بودند.
 
وی افزود: برخی احزاب داخلی تصور می‌کردند که ایران نمی‌خواهد با کشورهای غربی وارد مذاکره شود و رهبری اجازه دادند که مذاکرات ادامه پیدا کند که منجر به برجام شد.
 
کارشناس مسائل سیاسی اظهارداشت: در عمل مشخص شد که رهبری شناخت دقیقی نسبت به بدعهدی و کارشکنی آمریکا دارند و در طول یک سال و نیم گذشته ما شاهد آن هستیم که کنگره آمریکا تحریم‌های جدید را علیه ایران اعمال می‌کند.
 
هانی‌زاده ادامه داد: بعد از برجام نه تنها بسیاری از تحریم‌ها برداشته نشد، بلکه افزایش پیدا کرد و این نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها قصد اجرای برجام را ندارد، بلکه قصد باج‌خواهی از ایران را دارند.
 
وی عنوان کرد: ایران باید با تعیین ضرب‌الاجلی چند ماهه اعلام کند که اگر کشور‌های غربی و آمریکا به تعهدات خود عمل نکنند ایران به قبل از توافق برجام باز می‌گردد و غنی‌سازی را از سر می‌گیرد و هیچ گونه تعهدی به برجام ندارد.
 
کارشناس مسائل سیاسی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه "با توجه به اتفاقاتی که پس از برجام رخ داد به خصوص مسئله بتن‌ریزی در راکتور اراک آیا باز هم می‌توان به دوران قبل از برجام بازگشت؟" عنوان کرد: دانش غنی‌سازی در کشور ما وجود دارد و مسئله راکتور اراک و بازگشت به قبل از برجام پروسه زمانی طولانی است و برای دولت یازدهم آزمونی است که به افکار عمومی پاسخ بدهد که برجام در طول این مدت چه دستاوردهایی داشته است.
 
هانی‌زاده گفت: نهادهای داخلی هم باید برای دولت ضرب الاجلی تعیین کنند تا به نقطه اول باز گردد و مسئله راکتور اراک را به قبل از برجام بازگرداند.
  منبع: دانا
دوشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۱۲
کد مطلب: 4178
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *