800
۰

منتظر تصمیم گیری پخته مسئولین هستیم/ جمهوری اسلامی تابع زور و قلدری آمریکا نیست

منصور حقیقت پور در واکنش به تصویب تمدید تحریم های ایران توسط آمریکا گفت: ما دست بسته نیستیم و حتما به اقداماتی که بر پایه منافع ملی طراحی کردیم، عمل خواهیم کرد؛ جمهوری اسلامی تابع زور و قلدری آمریکا نیست و نخواهد بود.
eherhes
eherhes
به گزارش شستون؛ منصور حقیقت پور در گفتگو با ناب نیوز با بیان اینکه در اصل برجام همه همصدا بودند و می خواستند این داستان حل شود، گفت: رهبر معظم انقلاب هم تاکید داشتند که این برجام نه آنقدر دستاورد داشته که فتح الفتوح باشد و نه آنقدر فاجعه آمیز بوده که ترکمنچای گفته شود؛ برجام یک داد و ستد بود.
مشاور ریاست مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: در اصل برجام سانتریفیوژهای ما کم شد اما در آینده دارای سانتریفیوژهای نسل نو خواهیم بود؛ غنی سازی را جا به جا کردیم و موادی داده و دیگری را گرفتیم و به ازای آن توانستیم از 700هزار بشکه نفت به 3 میلیون و900 بشکه برسیم که این نوعی دستاورد بود.
وی در خصوص اجرای برجام عنوان کرد: اروپایی ها به طور کامل تمایل دارند با ایران کار کنند اما در آمریکا دو جریان وجود دارد و موانعی وجود دارد که فشار و سایه سنگین این جریان از ورود تمام قد اروپایی ها جلوگیری می کند که به نظر من فروخواهد ریخت چرا که اروپا به این جمع بندی رسیده اند که با جمهوری اسلامی کار کنند.
حقیقت پور مصوبات کنگره و دولت آمریکا را بدعهدی دانست و تصریح کرد: قبول داریم آنها عهدشکنی کردند و مقام معظم رهبری نیز این را فرمودند اما در تصویب برجام ما هم ساده نبودیم که بدون آسیب شناسی آن را تصویب کنیم؛ ما برجام را به طور مطلق قبول نکردیم.
وی تاکید کرد: ما برجام را مشروط قبول کردیم؛ به شرط برداشته شدن تحریم ها، استفاده از فناوری های نو و جدید در سازمان هسته ای و اگر این موارد رعایت نشود راهکارهایی هم برای مقابله درنظر گرفتیم که با تشخیص مقامات انجام می شود.
این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مقامات ما با توجه به بلوغ سیاسی خود در این شرایط تصمیم درستی خواهند گرفت و تیم منتخب نظارت کار خود را انجام خواهند داد و به سمت دسته ای از مقررات و ضوابطی که برای عهدشکنی درنظر گرفته شده است انتخاب خواهند کرد.
حقیقت پور با تاکید براینکه منتظر تصمیم گیری پخته مسئولین هستیم، بیان کرد: بحث منافع ملی در میان است و کار مربوط به حزب یا جناح بازی نیست؛ همه باید دست به دست هم دهیم و از این مرحله عبور کنیم.
مشاور ریاست مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ما دست بسته نیستیم و حتما به اقداماتی که بر پایه منافع ملی طراحی کردیم، عمل خواهیم کرد؛ جمهوری اسلامی تابع زور و قلدری آمریکا نیست و نخواهد بود.
 
منبع: دانا
چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۵۹
کد مطلب: 4211
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *