800
۰
شستون گزارش می دهد؛

ناس تنباکوی بدون دود/ پیاده روهای سراوان جولانگاه ناس فروشان

ناس یکی ازماده های اعتیاد آوراست که مصرف آن در دراز مدت باعث ایجاد سرطان های مختلف می شود.
م
م
به گزارش شستون شهرستان مرزی کشور،سراوان سرزمین علم و فرهنگ شرقی ترین نقطه کشور است.
پیاده روهای سراوان جولانگاه ناس فروشان
چندصباحی که درپیاده روهای سراوان قدم بگذارید شاهدخیل عظیمی از دست فروشان می شودید. نکته حائزاهمیت این است که دربین دست فروشان کسانی مشغول به فروش ناس یاهمان نسوارهستند.این ماده از برگ تنباکو که در سایه خشک و ساخته می شود.
فائزه محمد دوست متخصص داخلی با اشاره به اینکه ناس همان تنباکوی بدون دود است گفت:ناس را با مقداری آهک مخلوط می کنند و آن را مورد مصرف قرار می دهند.
وی سرگیچه، سردرد،تهوع را از عوارض اولیه مصرف ناس دانست وتصریح کرد: مصرف آن در دراز مدت باعث افزایش فشارخون، افزایش ضربان قلب،سرطان لثه،گونه و حنجره، ضایعه ی پیش سرطانی، دندون قروچه و اختلال در خواب میشود. ناس تنباکوی بدون دود
متخصص داخلی با بیان اینکه ناس شرقی از ترکیب برگ خشک تنباکو کوبیده ، سدیم کربنات و آب تشکیل می شود افزود: جدیدا با بسته بندی های زیبا به صورت پان می تواند افراد را فریب دهد و معتاد به نیکوتین کند.
محمد دوست متخصص داخلی با توجه به اینکه مصرف سیگار سطح خون نیکوتین را سریعا بالا می برد خاطرنشان کرد:مصرف ناس بالاترین سطح خونی نیکوتین را به دنبال دارد واز بالاترین نوع اعتیاد به شمار می آید.
وی در پایان نیوار، پان عربی ، پان پاکستانی ، پان هندی ،چالیا ، راجاناس و بیدیس را ازنمونه های دیگری دانست که از تنباکو ساخته می شود. انتهای پیام/
چهارشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۹
کد مطلب: 1034
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *