800
۰
تحقق اقتصاد مقاومتی توسط بانوان؛

پیشگامی بانوان سراوانی در زمینه راه اندازی کارگاه های تولیدی/بازار سراوان در تصرف بانوان کارآفرین

کارگاه های تولیدی به عنوان موتور توسعه ،رشد و محرکه تغییرات اجتماعی است که از نبوغ و تراوشات قریحه افراد خلاق بهره کافی می برند.
چرخ
چرخ
به گزارش شستون، شروع یک کسب و‌کار از شکل گیری یک ایده در ذهن کارآفرین آغاز می گردد که با تلاش و پشتکار فراوان ،ایده تبدیل به یک محصول می شود و در نهایت منجر به رشد و شکوفایی کارآفرین در زمینه کسب و‌کار می شود.اشتغال زایی،انعطاف پذیری،ظرفیت نوآوری و سود آوری از مهم ترین ویژیگی های کارگاه های تولیدی و کسب و کارهای کوچک در جامعه است.
یک کارگاه یا کارآفرین برای موفقیت در بازار باید محصولات و خدمات خود را در چارچوب بازار و سلایق مشتریان همسو ساخته و شکاف های موجود در بازار را با خدمات و‌محصولات مدرن و به روز خود پر کند.
باتوجه به اینکه نیمی از جمعیت جامعه را بانوان تشکیل داده اند و در عصر حاضر برای حضور بانوان در عرصه های سیاسی،اجتماعی و اقتصادی در جامعه بالاخص در سیستان و بلوچستان گام های مؤثری برداشته شده است ،حال شاهد یکه تازی بانوان در زمینه راه اندازی کارگاه های تولیدی و اقتصاد مقاومتی شاهد هستیم.
آمنه عابدی پور بانوی سراوانی که در عرصه اقتصاد مقاومتی گام برداشته است در گفت و گو با شستون اذعان داشت:ایجاد اشتغال برای بانوانی که توانایی کار را دارند ولی به دلیل عدم  منابع مالی لازم در راستای ایجاد کارگاه تولیدی رنج می برند را از دغدغه های اصلی خود در راه اندازی کارگاه خیاطی برشمرد.
وی افتتاح دانشگاه علمی کاربردی در سراوان را به عنوان جرقه ای برای تحقق آرزویش در این زمینه عنوان کرد.
آمنه عابدی پور در ادامه با اشاره به اینکه در ابتدا قصد داشته است که برای اطرفیان خود ایجاد اشتغال کند و در ادامه کارش را وسعت دهد خاطرنشان کرد:سارا از دوستان نزدیکش مشوق اصلی او در این راستا بوده است.
این کار آفرین با تأکید بر اینکه حدود ۵ماه است که وارد این عرصه شده است ،اظهار داشت: به جرأت می توانم اعتراف کنم که ۹۰٪ از بازار سراوان در را تصرف محصولات تولیدی کارگاه خیاطی خود در آورده ام.    وی با اشاره به اینکه  وجود مشکلات در او ایجاد انگیزه می کند گفت: هم زمانی کلاسها و پیگیری سفارشات مشتریان،جذب برش کار و چرخکار مجرب را از جمله مشکلات خود در این عرصه عنوان کرد.
آمنه عابدی پور دوخت لباس کار برای کارگران شهرداری و شرکت نفت و دوخت مانتو شلوار برای دانش آموزان  مدارس سطح شهر را از فعالیت های مهم خود دانست.
وی محمد باسط درازهی نماینده مردم سراوان ،مهرستان و سیب و سوران را به عنوان الگوی خود معرفی کرد و در پایان اظهار داشت:قصد دارد با استخدام ۵۰ نفر نیرو، کارش را گسترش دهد و مایه دلگرمی برای همشهریانش شود.
 
انتهای پیام/1319
پنجشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۹
کد مطلب: 1342
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *