800
۰
مدیر کل میرات فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی سیستان و‌بلوچستان:

میراث فرهنگی شناسنامه هویتی ملت هاست /بخش جالق به عنوان باغ شهر ثبت ملی می شود/قنات ناهوک ثبت جهانی می شود

مدیر کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت: با برنامه ریزی های صحیح بخش جالق به عنوان باغ شهر ثبت ملی و قنات ناهوک ثبت جهانی خواهد شد.
بیااای
بیااای
به گزارش شستون،کامبیز مشتاق گوهر در جمع مسئولین دستگاه های اجرایی سراوان با اشاره به اینکه میراث فرهنگی شناسنامه هویتی ملت هاست ،اظهار داشت:ظرفیت های فرهنگی و گردشگری موجود در سراوان می تواند این شهرستان را به قطب گردشگری ویژه در استان تبدیل کند.
وی در گوشه ای از سخنانش به واگذاری قلعه سب و کنت به صندوق احیا جهت تبدیل قلعه های فوق به مراکز اقامتی برای گردشگران و مسافران اشاره کرد.
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این استان در منطقه قرمز گردشگری قرار گرفته است ،خاطرنشان کرد:توسط آثار به جای مانده باید حسن شهرت و اعتبار خود را در سطح ملی گسترش دهیم.
کامبیز مشتاق گوهر دره نگاران شهرستان سراوان را یک استثنا در کشور دانست و قدمت آن را به ۱۵هزار سال پیش برشمرد.
این مسئول در ادامه از برگزاری نخستین همایش ملی هنر صخره ای در موزه باستان شناسی جنوب شرق زاهدان خبر داد و هدف از برگزاری این همایش را معرفی سنگ نگاره های شهرستان سراوان که از گشت شروع و تا منطقه نگاران ادامه دارد، ببان کرد.
شایا ذکر است کامبیز مشتاق گوهر  در سفری که به سراوان داشته است از قنات ها،  آثار تاریخی، پوشش گیاهی زیبای دهستان ناهوک و بخش جالق بازدید کرده است که بخش جالق بعنوان  باغ شهر ثبت ملی خواهد گردید،  و قنات ناهوک بعنوان ثبت جهانی،  میراث بشری،  خواهد شد. وی در جلسه ای در بخشداری جالق داشت، از شروع مرمت آثار تاریخی ناهوک و بخش جالق در آینده نزدیک خبر داد.
و در پایان سفر به سراوان هم جلسه ی با حامیان میراث و فارغ التحصيلان برگزار کرد.
 
انتهای پیام/۱۳۱۹
پنجشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۵۱
کد مطلب: 1350
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *