800
۰
اخبارویژه روزنامه‌های 12 تیرماه؛

معمای تشکیل صرافی از سوی منسوبان برخی مقامات دولتی؛ آیا کسی با فریدون برخورد می‌کند؟/ نگرانی اصلاح‌طلبان از عملی‌نشدن شعارهای اقتصادی دولت روحانی

روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.
روزنامه
روزنامه
به گزارش شستون به نقل از  شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.
 
کیهان
 
کدام مقامات دولتی باید در ماجرای فیش‌های نجومی مؤاخذه شوند؟

براساس آخرین خبرها به دنبال برکناری مدیران بیمه مرکزی و بیمه ایران و بانک رفاه کارگران، مدیران بانک صادرات و ملت و مهر ایران نیز برکنار شده‌اند و بدین‌ترتیب تاکنون دو مقام ارشد بیمه و 4 مدیر بانکی به اعتبار تخلفات‌شان عزل شده‌اند.

در این میان چند سؤال مهم وجود دارد:

1- آیا این مدیران که در طول سال‌ها پول‌های هنگفت و نامشروعی را از بیت‌المال به جیب زده‌اند، صرفاً باید برکنار شوند یا باید مجازات‌های قانونی برای آنها درنظر گرفته شود؟

2- آیا رئیس بانک مرکزی و وزرای اقتصاد و رفاه نباید درباره کوتاهی خود نسبت به این مدیران و نظایر آنها مورد بازخواست و مؤاخذه قرار گیرند؟ و آیا سهم آنها قصور یا تقصیر بوده است؟

3- مشخصاً نقش امثال دستیار ارشد رئیس‌جمهور (حسین فریدون)، معاون اول رئیس جمهور (جهانگیری) و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در سفارش برخی از این مدیران یا ریل‌گذاری و امضای اجرای پرداخت‌های ویژه برخی مدیران چیست؟ به تعبیر دیگر باید به نقش‌آمران و مسببان، به موازات پیگرد عاملان و مباشران ماجرا رسیدگی شود.

4- آیا برخی حاشیه‌سازی‌ها از سوی مسئولان ارشد دولتی (نظیر دروغ بورسیه‌ها، هیاهو درباره رد صلاحیت مینو خالقی، و برخی سخنرانی‌های تشنج‌آفرین و اعتراض برانگیز) در غفلت از عملکرد مدیران اشرافی که موضوع فیش‌های حقوقی تنها نوک کوه یخ تخلفات آنهاست؛ مؤثر نبوده است.

معمای تشکیل صرافی از سوی منسوبان برخی مقامات دولتی

به گزارش تسنیم، در سال 90 همزمان با تشدید زمزمه‌ها مبنی بر محدود شدن درآمدهای نفتی، افزایش نرخ ارز حالتی شتابان به خود گرفت. نرخ غیررسمی ارز در پایان سال 89 معادل 10337 ریال بود، اما در پایان اسفند سال 90، بهای ارز در بازار آزاد ایران به میزان 18926 ریال تعیین شد. شوک ارزی سال 90 در سال 91 نیز ادامه یافت و در تابستان 91 نرخ ارز از حدود 18000 ریال در تیر ماه، به حوالی 23000 ریال در پایان شهریور 91 رسید. افزایش ناگهانی بعدی در نرخ ارز، در مهر ماه سال 91 رخ داد. در این ماه نرخ ارز با تقریباً 9000 ریال افزایش، به رقم 31820 ریال رسید، این افزایش همچنان در سال 91 ادامه داشت و نرخ دلار تا مرز 3500 تومان هم افزایش یافت.

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در سخنرانی‌های متعددی در سال‌های اخیر از نقش‌آفرینی صرافی‌ها در ایجاد تلاطم ارزی گفته و خبر داده بود که در همان ایام 22 میلیارد دلار ارز توسط برخی صرافی‌ها از کشور خارج شده و رانت 7000 میلیارد تومانی هم برای برخی صرافی‌ها ایجاد شد.

پیش از این خبرهایی منتشر شده بود که حسین فریدون در ایام تشدید تحریم‌ها و افزایش نرخ ارز همراه با شرکای خود یعنی علی صدقی، علی اسدیان و مانی مهاجان اقدام به ایجاد صرافی کرد. صرافی «صدقی و شرکاء» که اتفاقاً فاقد مجوز از بانک مرکزی بوده است!

دولتمردان فعلی معتقدند در آن زمان نقش صرافان و محتکران ارز (کاسبان تحریم) در افزایش نرخ ارز کمتر از نقش تحریم‌ها نبود.

این در حالی است که به تازگی اسنادی منتشر شده که نشان می‌دهد، نزدیکان دیگری از این دولت هم در همان ایام اقدام به تأسیس صرافی کردند تا شاید از سود سرشار رشد 3 برابری دلار بی‌نصیب نباشند.

آگهی منتشره در روزنامه رسمی کشور به چاپ رسیده نشان می‌دهد، شرکت صرافی سیده فاطمه حسینی (دختر صفدر حسینی) و همسرش (هانی میرمحمدعلی) در اوج بحران ارزی سال 90 تأسیس شده است که سیده فاطمه حسینی رئیس هیئت مدیره این صرافی بوده است.

راز تذکر سال 93 رهبر انقلاب به بانیان همایش مبارزه با فساد

«آیا کسی به خاطر فسادهای اخیر با حسین فریدون برخورد می‌کند؟» رجانیوز با طرح این پرسش خاطرنشان کرد: رئیس سازمان بازرسی کشور از نقش و اصرار حسین فریدون، برادر حسن روحانی برای تصدی‌گری علی صدقی برای ریاست بانک رفاه سخن گفته است و اینکه علیرغم آگاهی از وجود پرونده سنگین اقتصادی با اصرار و رانت حسین فریدون به ریاست بانک رفاه می‌رسد.

 این روزها علی صدقی بخاطر فیش حقوقی معروفش برای همگان شناخته شده است. همچنین صفدر حسینی نیز با دلیلی مشابه معرف حضور همگان شده است و کسی هم منکر دوستی‌اش با اسحاق جهانگیری (که از وی با عنوان «دوست خوبم» یاد می‌کند و عکس‌های کوهنوردی مشترکشان را منتشر می‌کند) نیست.

رجانیوز می‌افزاید: در هفدهم آذر 93 همایش ملی ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد برگزار شد که از قضا آقای جهانگیری و حسین فریدون هم در پشت میز برگزار کنندگان این مراسم نشسته بودند. از جمله سخنان گفته شده در آن مراسم می‌توان به این جمله رئیس جمهور اشاره کرد که گفته بود «زیر میزی‌ها تبدیل به رومیزی شده» و از همگان خواسته بود تا با فساد و منشأ پیدایش فساد مبارزه کنند و همین جمله هم فردای آن روز به تیتر روزنامه آفتاب تبدیل شد.

برای همایش مذکور، آقای جهانگیری از رهبر انقلاب تقاضای پیامی می‌کنند. این روزها مرور مجدد این پیام رهبر انقلاب بسیار لازم است: «بسم‌الله الرحمن الرحیم... نفس اهتمام آقایان به امر مبارزه با فساد را تحسین می‌کنم، لکن این سمینار و امثال آن بناست چه معجزه‌ای بکند؟ مگر وضعیت برای شما مسئولان سه قوه روشن نیست؟ با توجه به شرایط مناسب و امیدبخشی که از لحاظ همدلی و هماهنگی و همفکری بین مسئولان امر وجود دارد، چرا اقدام قاطع و اساسی انجام نمی‌گیرد که نتیجه را همه بطور ملموس مشاهده کنند. توقع من از آقایان محترم این است که چه با سمینار و چه بدون آن، تصمیمات قاطع و عملی بدون هرگونه ملاحظه‌ای بگیرند و اجرا کنند. موفق باشید».

امروز همه منتظر اقدام قاطع و عملی و بدون ملاحظه از سوی رئیس جمهور برای مبارزه با فسادند و در ابتدا، اقدام لازم برای کسانی که پشت آن میز نشستند و برخلاف شعار پشت سرشان عمل کردند... حتی اگر برادر رئیس جمهور باشد.

چرخ زندگی مردم باید بچرخد... اما چه قدر عجله دارید؟!

سخنگوی دولت اصلاحات نسبت به عملی نشدن شعارهای اقتصادی دولت و تأثیر آن بر افتادن اصلاح‌طلبان از چشم مردم ابراز نگرانی کرد.

عبداله رمضان‌زاده در جمع انجمن «وفاق و توسعه دانشجویان دانشگاه شیراز» گفت: روحانی در ابتدای روی کارآمدن دولت یازدهم گفت «باید چرخ زندگی مردم بچرخد» اما چرخیدن چرخ زندگی مردم نیازمند مهیا بودن شرایط خاص در داخل و خارج از کشور است.

وی ادامه داد: کم تحملی و اصرار به تحقق اهداف اصلاح‌طلبانه در یک دوره زمانی کوتاه نتیجه‌ای جزء ایجاد ناملایمات و بروز رفتارهای پرتنش به دنبال نخواهد داشت.

سخنگوی دولت اصلاحات ترمیم دولت برای تحقق برنامه‌های روحانی را ضروری دانست و افزود: حقیقت این است که برخی افراد دولت با دولت همراه و همدل نیستند از این رو روحانی برای تحقق برنامه‌ها و جذب آراء عمومی در انتخابات سال 96، باید کابینه را ترمیم کند.

وی همچنین گفت: نباید از نتایج انتخابات مجلس ناامید باشیم. رمضان‌زاده می‌گوید در جریان انتخابات کمیسیون‌های مجلس برخی دوستان نادوستی کردند.

در این نشست، ابراهیم امینی نماینده مجلس ششم نیز با انتقاد از عملکرد برخی نمایندگان که با استفاده از اقبال عمومی مردم به لیست امید موفق به حضور در مجلس شدند اما در میانه راه اخلاق سیاسی را رعایت نکردند افزود: دوستان در مجلس نتوانستند سهم‌شان را از این پیروزی بزرگ بگیرند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با انتقاد از تیم اقتصادی دولت یازدهم بر لزوم تجدید نظر روحانی در این تیم تأکید کرد و گفت: نباید به هیچ قیمت اجازه داد که مردم از عملکرد دولت دلسرد شوند.

امینی با بیان اینکه تیم اقتصادی دولت توانایی لازم را برای تحقق اهداف روحانی ندارد افزود: اگر مردم از عملکرد اقتصادی دولت دلسرد شوند راضی کردن آنها برای رأی کار سختی است.

یادآور می‌شود رمضان‌زاده اخیراً در مصاحبه با روزنامه اعتماد تصریح کرده بود: اولویت مردم رسیدگی به مسائل معیشتی است اما تیم دولت نتوانسته به این اولویت رسیدگی کند. مشکل عمده‌ای که روحانی در این 3 سال با آن دست به گریبان بوده نداشتن سابقه در کارهای اجرایی است و به همین خاطر از نیروهای اجرایی و با تجربه کشور شناخت کمتری داشت و به خاطر همین نقطه ضعف است که بعضی از برنامه‌هایش هنوز به نتیجه نرسیده است.

صادرات نفت ایران به اروپا 20 درصد کاهش یافت

به گزارش شبکه خبری بلومبرگ، پنج ماه پس از پایان تحریم‌های هسته‌ای ایران روند افزایش شتابان تولید و صادرات نفت ایران با چالش روبرو شده و صادرات نفت ایران به اروپا به 285 هزار بشکه در روز کاهش یافته است.

بلومبرگ می‌نویسد: طبق برخی گزارش‌ها، صادرات نفت ایران که در ماه‌‌های آوریل (فروردین - اردیبهشت) و مه (اردیبهشت - خرداد) از مرز دو میلیون بشکه در روز فراتر رفته بود، در سه هفته نخست ماه ژوئن (خرداد-تیر) 20 درصد کاهش یافت. یکی از اولویت‌های ایران پس از پایان تحریم‌ها، پس گرفتن سهم خود از بازارهای نفتی اروپا بود.

پیش از آغاز محدودیت صادرات نفت ایران به اروپا در سال 2012 میلادی، ایران به کشورهای این قاره به ویژه ایتالیا، اسپانیا، و یونان، روزانه 600 هزار بشکه نفت صادر می‌کرد.

ایران در ماه مه امسال بیش از نیمی از سهم گذشته خود را از بازار نفت اروپا پس گرفت و روزانه 350 هزار بشکه نفت به این قاره صادر کرد، به گونه‌ای که احتمال بازگشت شتابان این رقم به سطح پیش از تحریم‌ها شدت گرفت.

با این همه، در سه هفته نخست ماه ژوئن، صادرات نفت ایران به اروپا به 285 هزار بشکه در روز کاهش یافت.

بلومبرگ نوشت: اگر ایران نتواند در روزهای باقیمانده از ماه ژوئن صادرات نفت خود را افزایش دهد، روند افزایشی تولید نفت این کشور متوقف می‌شود و ممکن است عرضه نفت آن در نیمه دوم امسال، از برآورد کارشناسان کمتر باشد.

این مسئله بازگشت توازن به عرضه و تقاضای نفت را که برای تولیدکنندگان دیگر بسیار مطلوب است، شتاب می‌بخشد.

کدام مقامات دولتی باید در ماجرای فیش‌های نجومی مؤاخذه شوند؟/ معمای تشکیل صرافی از سوی منسوبان برخی مقامات دولتی/ آیا کسی به خاطر فسادهای اخیر با حسین فریدون برخورد می‌کند؟خراسان

پای ادغام به دولت یازدهم هم باز شد

بر  اساس ابلاغیه روز های اخیر رئیس جمهور به آخوندی وزیر راه و شهر سازی با اعلام لغو بخش هایی از مصوبه تیرماه سال 1382 دولت اصلاحات، تاکید شده است که حسب تصمیمات جدید شورای عالی اداری از این پس امور مربوط به راهداری راه های مواصلاتی و روستایی، از واحد های استانی و شهرستانی وزارت راه منفک و به همراه کلیه وظایف، اختیارات، امکانات، تجهیزات و ماشین آلات در واحد های استانی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ادغام می شود.

دستور جدید به وزرا برای رونق کسب و کار

بر  اساس ابلاغیه جدید یک مقام مسئول در دولت به تعدادی از وزرای کابینه، تاکید شده است که حسب مصوبات جدید شورای عالی اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی، همه نهاد ها و دستگاه های اجرایی متولی حوزه کسب و کار موظفند به گونه ای عمل کنند که شرایط مناسب برای رونق کسب و کار فعالان اقتصادی و بخش خصوصی فراهم شود. این ابلاغیه همچنین از همه دستگاه ها خواسته است به گونه ای عمل کنند که رتبه کشور در شاخص های جهانی کسب و کار به ویژه شاخص تجارت فرامرزی بهبود یابد.

کدام مقامات دولتی باید در ماجرای فیش‌های نجومی مؤاخذه شوند؟/ معمای تشکیل صرافی از سوی منسوبان برخی مقامات دولتی/ آیا کسی به خاطر فسادهای اخیر با حسین فریدون برخورد می‌کند؟جمهوری اسلامی

پوتین: ادعای موهوم غرب درباره ایران پایان یافته است

* رئیس جمهوری روسیه با انتقاد دوباره غرب به خاطر متهم ساختن فعالیت‌های هسته‌ای صلح آمیز جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک تهدید نظامی گفت: اکنون دیگر تهدید موهوم و تخیلی اتمی مطرح شده علیه جمهوری اسلامی ایران پایان یافته است.

 ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز پنجشنبه در دیدار با سفیران و روسای نمایندگی‌های این کشور در خارج، گفت: تهدید هسته‌ای تخیلی از طرف ایران که به بهانه آن استقرار سامانه موشکی (آمریکا) در اروپا توجیه می‌شد، دیگر به گذشته سپرده شده است. وی افزود با وجود واقعیت پایان تهدید تخیلی ایران، استقرار این سامانه موشکی همچنان ادامه دارد و مسکو نیز اقدام‌های لازم را برای مقابله با رویکردهای تاسفبار آمریکا در کارگذاری این سامانه در شرق اروپا خواهد کرد.

 رقابت «عموها»‌ در افغانستان

* اشرف غنی، رئیس‌جمهور افغانستان، عمومی خود «عبدالقیوم کوچی» را سفیر افغانستان در مسکو کرد. پیش از این «عزیزالله کرزی» عموی رئیس‌جمهور سابق افغانستان سالهای متوالی سفیر افغانستان در مسکو بود. عزیزالله کرزی انتقادهای زیادی را در زمان تصدی سفارت افغانستان در مسکو برانگیخته بود کما اینکه عبدالقیوم کوچی نیز با انتقادهایی روبرو است. گفته می‌شود عبدالله عبدالله رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی نیز از معرفی کوچی برای سفارت افغانستان در مسکو ناراضی است.

تدابیر سعودی ها برای حج امسال

* دستبند الکترونیک برای زائران و نصب هزار دوربین جدید در مکه، از جمله تدابیر دولت عربستان سعودی برای امنیت زائران حج امسال است. به گزارش خبرگزاری رویترز دولت دولت سعودی برای زائران حج امسال دستبند الکترونیک تدارک دیده است که متصل به «جی پی اس» بوده و حاوی اطلاعات شخصی و پزشکی زائران است. دولت سعودی در پی حج خونین پارسال و کشته شدن هزاران تن از زائران در منا این تدابیر جدید را پیش‌بینی کرده است.

 همچنین دولت سعودی هزار دوربین جدید را ماه گذشته در مکه مستقر کرده است. این دوربین‌های جدید به یک مرکز کنترل واحد متصل هستند که حرکات زائران را در نقاط مختلف مکه و به هنگام انجام مناسک حج تحت نظر خواهند داشت. دولت سعودی پس از فاجعه پارسال متهم به سوء مدیریت شده است و کشورهایی که شهروندان آنها در جریان فاجعه منا جان باخته‌اند خواستار رسیدگی دقیق به علت حادثه و تضمین دولت سعودی برای عدم تکرار چنین فجایعی هستند.

یک گروهک تروریستی ایران و حزب الله را تهدید کرد

* گروه تروریستی وابسته به «شیخ احمد الاسیر» شیخ سلفی لبنان حزب‌الله لبنان را به انجام عملیات علیه آن تهدید کرد. این گروه تروریستی با انتشار ویدیوئی در یوتیوب، حزب‌الله، شیعیان و ایران را تهدید کرد. در این ویدیو 3 نفر با چهره‌ای پوشانیده شده، سلاح به دست ایستاده و یکی از آن‌ها می‌گوید: «ما گروه شیخ احمد الاسیر هستیم و به عملیات خود علیه رافضی‌ها (شیعیان) که اهل تسنن را در لبنان هدف قرار داده‌اند، ادامه خواهیم داد».

این گروه 3 نفره همچنین گفتند: « ما هر مکانی از دریا، هوا و زمین علیه مزدوران حزب‌الله و اربابان آن وارد میدان خواهیم شد و بدانند که هر هواپیمای ایرانی‌ای که سلاح و مهمات به حزب‌الله می‌فرستد، هدف قرار خواهد گرفت. احمد الاسیر شیخ تندرو سلفی و معروف به شیخ فتنه در لبنان است که اقدامات تحریک آمیز و انتقادات تند خود را دفاع از اهل سنت لبنان برمی‌شمرد به طوری که به زعم وی اهل سنت در این کشور مورد سرکوب واقع می‌شدند. وی که مورد حمایت عربستان بود، در مهر ماه سال گذشته هنگام خروج پنهانی از لبنان در فرودگاه بیروت دستگیر شد.

کاهش اعتقاد آمریکایی ها به خدا

 موسسه پژوهشی گالوپ اعلام کرد: جدیدترین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد، اعتقاد مردم آمریکا نسبت به خدا کاهش یافته است. براساس این گزارش، آمارها نمایانگر این مطلب است که اعتقاد مردم آمریکا به خدا با 7 درصد کاهش به زیر 90 درصد رسیده است. در آخرین نظر سنجی‌های موسسه گالوپ که از میان 1025 نفر از مردم آمریکا و در خرداد ماه گذشته انجام شد، 89 درصد از مردم این کشور گفته‌اند به وجود خداوند اعتقاد دارند.

به گفته گالوپ، فقط 10 درصد از شرکت کنندگان در این نظر سنجی گفته‌اند که به هیچ مذهبی اعتقاد ندارند و یک در صد از آنها از دادن پاسخ خودداری کرده‌اند. فرانک نیوپورت سرپرست و پژوهشگر ارشد این موسسه اعلام کرد: در نظرسنجی مشابهی که این موسسه در سال 1323 انجام داده بود، نزدیک به 96 در صد از مردم آمریکا گفته بودند به خدا اعتقاد دارند.

کدام مقامات دولتی باید در ماجرای فیش‌های نجومی مؤاخذه شوند؟/ معمای تشکیل صرافی از سوی منسوبان برخی مقامات دولتی/ آیا کسی به خاطر فسادهای اخیر با حسین فریدون برخورد می‌کند؟ایران

فریدون، مداخله در تعیین رئیس بانک رفاه را تکذیب کرد

حسین فریدون در پاسخ به سؤال خبرنگار ایرنا در مورد اظهارات رئیس سازمان بازرسی کل کشور، با تکذیب ادعاهای مطرح شده  گفت: «انتصاب و تغییر رؤسای بانک‌ها توسط مجمع عمومی بانک و پس از طی مراحل قانونی صورت می‌گیرد و اصولاً فرآیند تعیین مدیرعامل یک بانک در حیطه اختیارات و وظایف دستیار اجرایی  رئیس جمهوری نبوده است.»

 وی ضمن ابراز تأسف از اظهارات قاضی سراج افزود: «این اظهارات را  موجب  هتک حیثیت افراد در رسانه‌ها  و مخدوش شدن جایگاه مهم سازمان بازرسی کل کشور می‌دانم  و در عین حال حق پیگیری قانونی به جهت هتک حرمت و افترا را برای خود محفوظ می‌دانم.» فریدون اینگونه اظهار نظرها را غیرسازنده دانست و  گفت: «همه باید در برابر قانون تمکین و از اقدامات خلاف قانون و نیز  اظهار نظرهای اختلاف افکن پرهیز کنند.»

حبس  8 بحرینی به اتهام جاسوسی برای ایران

خبرگزاری فرانسه از دبی گزارش داد: دادگاهی در بحرین هشت نفر را به اتهام جاسوسی برای ایران به حبس محکوم کرد.  براساس این گزارش، شش نفر از این تعداد به حبس ابد و دو نفر به 15 سال زندان محکوم شدند. این دادگاه جنایی همچنین حق تابعیت هشت متهم محکوم شده در این پرونده را لغو کرد.

ارسال پیامک‌های هشدار به خبرنگاران

در روزهای اخیر، پیامک‌های تهدیدآمیزی برای طیفی از خبرنگاران ارسال شده و طی آن، از این فعالان رسانه‌ای خواسته شد ارتباطات خود را با افراد یا مراکز مستقر در خارج از کشور قطع کنند. در این پیامک، ارتباط با «عناصر معاند خارج از کشور از طریق ایمیل، پورتال‌های امن و سایر وسایل ارتباطی، عملی مجرمانه و موجب پیگیری قضایی» قلمداد شده و به عنوان «آخرین هشدار امنیتی» از آنان خواسته شد ارتباطات خود را قطع کنند.

مراکز و نهادهای رسمی این پیامک‌ها را تأیید نکرده و نسبت به آن واکنشی نشان نداده‌اند، اما خبر انتشار این پیامک‌ها، بازتاب‌های زیادی در محافل رسانه‌ای داخلی و خارجی داشت.  اگر چه تعداد دریافت کنندگان این پیامک ها معلوم نیست، برخی سایت ها آنها را تا 700 نفر پیش بینی کرده  و از تصمیم به شکایت برخی خبرنگاران خبر دادند.

حمایت قاطع مجمع روحانیون مبارز از روحانی

مجمع روحانیون مبارز اعلام کرد موضع این مجمع حمایت قاطع از دولت تدبیر و امید و «خصوصاً شخص دکتر روحانی» است. به گزارش ایرنا، این بیانیه در واکنش به انتشار خبری در برخی سایت‌ها صادر شده که در آن، مدعی شده بودند در نشست اخیر مجمع روحانیون مبارز بحث عبور از روحانی کلید خورده است.

 بر همین اساس این نهاد روحانی با صدور بیانیه‌ای ضمن تکذیب شایعات تأکید کرد: «این خبر از اساس کذب محض و در راستای تشویش اذهان عمومی و تضعیف دولت تدبیر و امید و شخص رئیس‌جمهوری محترم است. مجمع روحانیون مبارز تاکنون مطلقاً در رابطه با انتخابات ریاست‌جمهوری آینده جلسه و گفت‌وگویی نداشته است.
 
منبع: مشرق
شنبه ۱۲ تير ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۲۶
کد مطلب: 1365
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *