800
۰

دستور وزیر بهداشت برای اصلاحات در برگزاری آزمون‌های علوم پزشکی

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی از دستور وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی برای انجام اصلاحات ساختاری در این مرکز و ایجاد بانک سوالات آزمون‌های وزارت بهداشت خبر داد.
جلسه ازمون
جلسه ازمون
به گزارش شستون ؛حسین پورکاظمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار سلامت ایرنا افزود: با توجه به مشکلاتی که در چند مورد در آزمون‌های وزارت بهداشت رخ داد، نظر وزیر بهداشت این است که مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت دقیقا به سازمانی مشابه سازمان سنجش وزارت علوم تبدیل شود و دستورات لازم برای انجام این تغییرات را هم صادر کرده است.
وی گفت: تغییرات ساختاری در مرکز سنجش آموزش پزشکی با دستور وزیر بهداشت شروع و ساختمان جدیدی در خیابان انقلاب خریداری شده است و مرکز آزمون سازی و بانک سوالات آزمون‌های وزارت بهداشت در حال تشکیل است.
پورکاظمی ادامه داد: طراحی سوالات آزمون‌ها از جمله آزمون کارشناسی ارشد و آزمون دستیاری در طول سال و به مرور با این تغییرات انجام می‌شود و این طور نخواهد بود که نزدیک زمان برگزاری آزمون‌ها، استادان سوالاتی را طراحی کنند و بعد به سراغ زندگی شان بروند.
رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت گفت: اگر این اتفاقات رخ دهد، بدون شک اشکالاتی که در طراحی سوالات یا در مراحل مختلف برگزاری آزمون‌ها و تصحیح پاسخنامه‌ها رخ می‌دهد، فوق العاده کم می‌شود.
وی افزود: تغییرات ساختاری مختلفی در زمینه نمره سازی در آزمون‌ها، تراز کردن نمرات و توجه به سوابق تحصیلی در آزمون‌های مختلف از جمله آزمون دستیاری برای بهبود کیفیت برگزاری آزمون‌های وزارت بهداشت انجام شده است.
پورکاظمی گفت: با انجام این تغییرات به عنوان مثال داوطلبان در آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی می‌توانند به طور همزمان در 2 رشته شرکت کنند یا مثلا در رشته پرستاری می توانند تا 10 گرایش را انتخاب رشته کنند.
وی اظهارکرد:روند تغییرات در مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت، به سمتی است که خطای انسانی در برگزاری آزمون‌ها به کمترین حد ممکن است.
این مقام مسئول دروزارت بهداشت اضافه کرد: همچنین روند تغییرات یاد شده طوری است که این مرکز به عنوان متولی اصلی برگزاری آزمون‌های علوم پزشکی اختیارات لازم را داشته باشد و دبیرخانه های تخصصی در مسائلی مانند طراحی سوالات یا شیوه برگزاری آزمون‌ها دخالتی نداشته باشند.
اجتمام(4)**3063**1776
 
  انتهای پیام /*
 
شنبه ۱۲ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۱۱
کد مطلب: 1378
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *