800
۰
در گفت وگو با شستون مطرح شد:

حضور ۲ هزار و ۸۰۰ اهدا کننده خون در سراوان/بیماران تالاسمی، عمده ترین مصرف کنندگان خون در سراوان

مدیر انتقال خون سراوان گفت: عمده ترین مصرف کنندگان خون در سراوان بیماران تالاسمی هستند.
hrfeere
hrfeere
عبدالصبور شهلی بر مدیر پایگاه انتقال خون شهرستان سراوان در گفت وگو با شستون با بیان اینکه در 9 ماهه اول سال 95 تعداد 2 هزار و 800 نفر در سراوان خون اهدا کرده اند، گفت: از سال 93 پایگاه انتقال خون سراوان موفق شده 40 درصد از فرآورده های خونی شهرستان سراوان را تامین کند.
وی با اشاره به اینکه 60 درصد فرآورده های خونی سراوان و استان با توجه به کمبود خون از استان های هم جوار تامین می شود، بیان داشت: میزان اهدای خون در سراوان رشد خوبی داشته است و از 36 درصد به 70 درصد رسیده است.
مسئول انتقال خون سراوان با بیان اینکه بیماران تالاسمی عمده ترین مصرف کنندگان خون در شهرستان سراوان هستند، اظهار داشت: در سراوان 450 بیمار تلاسمی وجود دارد، که 700 واحد خون صرف کودکان تالاسمی می شود.
وی بیماران تالاسمی، زنان بعد از زایمان، تصادفات جاده ای و افراد هموفیلی را از مصرف کنندگان خون در سراوان دانست و افزود: بالاترین فایده اهدای خون اجر اخروی آن است.
شهلی بر در ادامه گفت و گو با اشاره به آیات قرآن کریم تصریح کرد: هر کسی که جان یک انسان را نجات دهد، جان همه انسان ها را نجات داده است.
وی عدم ابتلا به سکته قلبی و مغزی و مشخص شدن وضعیت سلامت فرد اهدا کننده خون را از فواید اهدای خون عنوان کرد و اذعان داشت: با اهدای خون جان یک فرد را نجات می دهیم.
مسئول انتقال خون شهرستان سراوان وزن پنجاه کیلو گرم و سن 18 تا 60 سال را از شرایط اهدای خون دانست و گفت: طبق پژوهش های انجام شده افرادی که به صورت مستمر خون اهدا می کنند مشارکت خوبی در جامعه دارند.
وی در پایان ضمن تشکر از حمایت های مدیر شبکه بهداشت و درمان سراوان از انتقال خون گفت: با توجه به آمار های موجود مردم سراوان مشارکت خوبی در اهدای خون دارند.
 
انتهای خبر/1675
 
سه شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۵۸
کد مطلب: 4945
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *