800
۰
آینده ای در قعر فنجان؛

آهای کاربر؛ بیا فالت بِگیرُم

این روزها در حالی کسب و کار رمال ها بازی با احساسات مردم در فضای مجازی است که هر کانال طالع بینی بیش از 10 هزار ممبر را به سمت و سوی خرافه گویی کشیده است.
فال
فال
به گزارش شستون، به نقل از زاهدانه؛ دختر جوان هراسان و درمانده سرش را پایین انداخته و راهی میدان فلسطین می شود گویا فالگیر ماهری آنجا مشغول به کار است که مشتری پرو پاقرص آن دختران جوان هستند.
اسمش شیوا بود و سنش 30 سال، همیشه در کارهایش با شکست مواجه می شد بر همین اساس به همراه مادرش پیش چندین رمال و دعانویس مشهور در شهر رفته و هربار که در اتاقک های تاریک و کوچک وارد می شد گروهی از زنان و دختران جوان در صف منتظر رسیدن نوبت بودند. نوبتی همراه با استرس و استرسی زاییده از زبان یک رمال و از قعر یک فنجان قهوه تلخ که آینده را در عرض چند ثانیه مقابل چشمانت می آورد.
 

خیابان طباطبایی، جام جم، آزادگان، مولوی، ثارالله و غیره همه جا سر زده اما نتیجه ای نگرفته بود تا اینکه چند تن از دوستانش پیشنهاد طالع بینی و فالگیری در فضای مجازی را می دهند چرا که این شیوه به روز تر و مدرن تر از شیوه های ستنی است.
می گوید با عضو شدن در این کانال ها که هر کدام قریب به 6/15 یا 9/10K ممبر داشتند دیگر نیازی به مراجعه حضوری نبود بلکه با فرستادن عکس و مقداری پول به یک شماره حساب که از 12 تا 500 هزار تومان رو به افزایش بود به راحتی در عرض چند ثانیه جواب فال یا طالع بینی ام را در اختیار داشتم.
 

نکته جالب این بود که می دانست هیچ کدام از رمال ها از سنتی گرفته تا فضای مجازی گره ای از مشکلاتش باز نکرده اما همین که برای چند ساعت انرژی مثبت دریافت می کند برایش کافی بود.
علی ای حال از این قبیل نمونه ها در سطح شهر به وفور یافت می شود. برخی از زنان کولی با بساط کردن در خیابانها از مردم تقاضا می کنند "بیا فالت بگیرم" یا "کف دستتو نشون بده آینده تو بگم" و با گذاشتن چند تکه فلز، پارچه سبز و تعدادی نخود و لوبیا شورع به پیشگویی می کنند!
 

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که برای رفع مشکلتان به یک رمال یا دعانویس پیشنهاد مراجعه کنید یا همانطور که در خیابان راه می روید ناگهان یک رمال جلوی راهتان سد و با اسرار زیاد سعی در بیان کردن اسرار زندگیتان دارد تا اعتماد شما را جلب و مشتری همیشگی اش شوید.
مهسا کریمی كارشناس ارشد روانشناسی در گفت وگو با خبرنگار زاهدانه "خرافه باوری" را یکی از مهم ترین عواملی دانست که باعث شده مردم برای گره گشایی از مشکلاتشان به کمک گرفتن از رمالان و فالگیران روی بیاورند.
 

این کارشناس تنهایی، ناراحتی‌های اعصاب و روان، عدم توانایی در برقراری رابطه با دیگران، عدم اعتماد به ‌نفس، سستی در اعتقادات مذهبی را از جمله دلایل پناه بردن افراد به رمال‌ها و دعانویسان بیان کرد و گفت: مشتری پرو پاقرص این رمال ها جوانان هستند زیرا نمی دانند در آینده چه اتفاقی برایشان پیش می آید از همین رو به فال و فالگیری پناه می برند.
وی با بیان اینکه مردم باید اطلاعات دینی خود را افزایش دهند، افزود: باید اهتمام جدی در زمینه بالا بردن اطلاعات و آگاهی‌های دینی مردم وجود داشته باشد زیرا بهترین روش برای قابله با سودجویی برخی از افراد بالا رفتن آگاهی‌های دینی مردم است.

نظر مراجع تقلید درباره فال گیری
 

پیشگویی، خبر دادن از آینده و فال گیری از لحاظ شرعی نیز احکامی دارد. در این باره آیت الله خامنه ای می فرمایند: اخبار به کذب جایز نیست و پول در مقابل آن صورت شرعى ندارد.
آیت‌الله سیستانی نیز در این باره می گوید: شرعا اعتبار ندارد و اگر منفعت عقلایی داشته باشد، پول دادن اشکال ندارد.
آیت‌الله وحید خراسانی نیز عقیده دارد که کهانت(خبر دادن از امور غیبیه )حرام بوده و کسب درآمد از این راه هم حرام است.

انتهای پیام/
يکشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۴۰
کد مطلب: 5030
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *