800
۰
درگفت و گو با شستون مطرح شد:

نویسندگی را به طور تخصصی بعد از اتمام دبیرستان آغاز کردم/خانواده ام مشوق اصلی ام بودند

شهرستان سراوان از دیرباز به شهر علم و فرهنگ شهره داشته است از این رو نویسندگی و مقاله نویسی در بین مردم این منطقه از جایگاه ویژه ای برخوردار است.
k,sd
k,sd
 
محمد صدیق دهواری کارشناس میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی شهرستان سراوان و یکی از نویسندگان موفق این شهرستان درگفت و گو با شستون  با اشاره به اینکه در  خانواده اهل علم و کتاب به دنیا آمده است اذعان داشت:در کودکی با اندک سوادی  که داشته است زندگی نامه های شخصیت های بزرگ جهان و اسلام را مطالعه کرده است.
وی گفت:نویسندگی را بعد از اتمام دوران دبیرستان به صورت تخصصی آغاز کرده است.
محمد صدیق دهواری با بیان اینکه بیشتر نوشته هایش در زمینه تاریخ است اظهار داشت:به حوزه فرهنگ،  تاریخ اسلام و تاریخ و تمدن بلوچستان علاقمند است.
این نویسنده با بیان اینکه در حال باز نویسی و ویراستاری کتاب تاریخ بلوچستان که مولف آن مرحوم امان الله سید زاده است افزود:کتاب سراوان شکوهی گذشته که در آن به سیر اجمالی و کوتاه در مورد سراوان پرداخته  به چاپ چهارم رسیده است.
این نویسنده مقالات مختلفی در زمینه فرهنگ و آداب و رسوم و آثار تاریخی انجام داده است که اکثر مقالات محمد صدیق دهواری در روزنامه ها و هفته نامه های استانی و کشوری به چاپ رسیده است.
صابره ملک زاده کوهکن از جوانان شهرستان سراوان است که در زمینه مقال نویسی دو مقاله در همایش های بین المللی به ثبت رسانده است . وی در تاریخ 1371/1/1 در روستای هوشک شهرستان سراوان به دنیا آمد.پس از اتمام دوران دبیرستان تحصیلاتش را در رشته مرمت آتار تاریخی در دانشگاه زابل ادامه داد.
صابره ملک زاده کوهکن در گفت و گو با شستون با اشاره به اینکه خانواده و بالاخص برادرش مشوق اصلیش در زمینه مقاله نویسی بوده اند خاطر نشان کرد:در همایش بین المللی سیمای پیامبر در هنر مقاله ای که در زمینه فن شناسی و آسیب شناسی معماری مسجد جامع دزک نوشته است به  ثبت رسده است.
وی گفت:اکثر مقالاتی را که نوشته است با موضوعات جدید بوده که مورد استقبال اساتید دانشگاهی اش قرار گرفته است.
صابره ملک زاده کوهکن درپایان تصریح کرد:کتاب فن شناسی و آسیب شناسی،مرمت و حفاظت 6النگوی شیشه ای در استان مورد تأیید داوران قرار گرفته است و برای تأیید نهایی و چاپ به تهران ارسال شده است.
 
 
انتهای پیام/1319
 
 
دوشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۱۱
کد مطلب: 1408
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *