800
۰
شستون گزارش می دهد؛

بی پناهی زنان معتاد در شهرستان سراوان/پنج درصد از معتادین سراوان را بانوان تشکیل می دهند

اعتیاد زنان باعث متلاشی شدن خانواده ها درصورت متاهل بودن و درصورت مجرد بودن معضلات اجتماعی را برای جامعه به بار می آورد.
اعتیاد
اعتیاد
به گرازش پایگاه خبری شستون بزرگترین مشکل اغلب کشورها درحال حاضر اعتیاد بانوان است. استفاده از مواد مخدر باعث ایجاد مشکلات روانی و جسمی در فرد می شود. تعداد بانوان معتاد روزبه روز در حال افزایش است و با شیوع مواد مخدر صنعتی در جامعه و استقبال برخی از بانوان از این نوع از مواد مخدر باعث افزایش  آسیب های اجتماعی دربین بانوان شده است درمان اعتیاد به معضل اساسی برای اکثر جوامع تبدیل شده است، ولی اعتیاد بانوان و دختران جزء مؤلفه های اصلی مسؤلین و کارشناسان قرار گرفته است.
کارشناس آسیب های اجتماعی شهرستان سراوان در گفت و گو با شستون با اشاره به اینکه زندگی در خانواده های الوده به اعتیاد منجر به روی آوردن بانوان به اعتیاد می شود  گفت: ازدواج با فرد معتاد و داشتن حساسیت های روانی و عدم وجود پایگاه های روان درمانی از دیگر دلایل روی آوردن بانوان به اعتیاد است.
شهین سرداربر با بیان اینکه تاکنون آمارگیری خاصی در خصوص تعداد معتادین زن صورت نگرفته افزود: اما حدود پنج درصد از معتادین سراوان را زنان تشکیل می دهند.
وی عدم وجود مراکز بستری، عدم همکاری مراکز درمانی جهت بستری بیماران مبتلا به اعتیاد، عدم توجه ارگان ها و نهاد های مرتبط در جهت پیشگیری و درمان اعتیاد را از جمله موانع درمان اعتیاد زنان در سراوان دانست و تصریح کرد: متاسفانه برای درمان اعتیاد زنان در این شهرستان وضعیت و مکان های مناسبی وجود ندارد و تنها راه کاهش اعتیاد بانوان بستری انان در بیمارستان به صورت بیمار با همکاری مراکز درمانی شهرستان است.
کارشناس آسیب های اجتماعی شهرستان سراوان درپایان راه اندازی کارگاه هایی برای درمان معتادین، برنامه ریزی و آموزش های لازم از سنین کودکی در مهد کودک ها و مدارس ابتدایی، تدوین برنامه های اموزشی و مهارت های زندگی قبل از ازدواج با رویکرد پیشگیری از اعتیاد و طلاق در دبیرستان های دخترانه و پسرانه، ایجاد پایگاه های اجتماعی در محلات جهت اراِیه خدمات اموزشی را از مؤلفه های کلیدی در حوزه سیاست گذاری برای کاهش اعتیاد را بیان کرد.
 
 
انتهای پیام/
يکشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۴۲
کد مطلب: 1041
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *