800
۰
ناظر گمرکات سیستان و بلوچستان:

از افزایش ۱۴ درصدی صادرات تا کاهش چهار درصدی واردات در گمرکات استان

ناظر گمرکات سیستان و بلوچستان عنوان کرد: در طی سه ماهه ابتدایی سال جاری صادرات کالا از گمرکات و بازارچه های مرزی استان با افزایش ۱۴ درصدی و واردات نیز با کاهش چهار درصدی در وزن مواجه بوده است.
گمرک
گمرک
به گزارش  شستون به نقل از پایگاه خبری اوشیدا؛ طاهره هامون نورد به خبرنگار اوشیدا گفت: در سه ماهه ابتدایی سال جاری میزان ۴۵۱ هزار و ۵۱۴ تن کالا از طریق گمرکات و بازارچه های مرزی استان صادر شده است که به نسبت سال گذشته با ۱۴ درصد افزایش مواجه بوده است.

وی ادامه داد: در طی سه ماهه ابتدایی سال جاری میزان ۸۳ هزار و ۲۳۶ تن کالا از طریق گمرکات و بازارچه های مرزی به استان وارد شده که به نسبت مدت مشابه در سال قبل با کاهش چهار درصدی مواجه بوده است.

وی افزود: ارزش کالاهای صادرشده در سال جاری ۱۹۰ میلیون و ۳۲۳ هزار دلار بوده که به نسبت سال گذشته ۱۲ درصد کاهش داشته است.

هامون نورد خاطرنشان کرد: ارزش دلاری کالاهای وارد شده به استان از طریق گمرکات در سال جاری ۱۶۷ میلیون و ۴۹۰ هزار دلار بوده است که به نسبت سال قبل با افزایش ۲۱ درصدی روبرو بوده است.

وی عمده اقلام صادراتی از استان را قیر، مصالح ساختمانی، تخم گشنیز، محصولات شیمیایی، وسایل صنعتی و سیب درختی عنوان کرد و گفت: دام، نخود، برنج خوراکی، لوازم یدکی خودرو، پارچه و کالاهای صنعتی عمده اقلام وارداتی به سیستان و بلوچستان از طریق گمرکات و بازارچه های مرزی به شمار می رود.

انتهای پیام///
دوشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۸
کد مطلب: 1419
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *