800
۰
به همت قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران؛

بهره برداری بیش از 3 هزار پروژه محرومیت زدایی تا اردیبهشت 96/ ایجاد 17 هزار شغل در سیستان و بلوچستان

فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق سپاه از بهره برداری از بیش از 3 هزار پروژه محرومیت زدایی تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده خبر داد و گفت: تا کنون با پروژه های انجام شده 17 هزار شغل در سیستان بلوچستان ایجاد شده است.
نشس
نشس
به گزارش شستون، به نقل از عصرهامون، سردار محمد مارانی در جمع اصحاب رسانه با یاد کردن از روزهای سخت عملیات غرور آفرین والفجر 8 و گرامیداشت ایام الله دهه فجر اظهار داشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان نهادی که امام خمینی (ره) سنگ بنای آن را گذاشتند ماموریت چند بعدی دارد، آنهم پاسداری از انقلاب اسلامی که این موضوع محدود به دفاع با سلاح نیست.
وی دفاع از عرصه های فرهنگی، سیاسی،  اجتماعی، اقتصادی و دیگر دستاورد های انقلاب اسلامی  را از دیگر ماموریت های قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه دانست و ادامه داد: حفظ دستاورد های انقلاب فقط در محدوده جغرافیایی ایران اسلامی نمی گنجد و بلکه محدوده آن بسیار وسیع است.
فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای پیروی از فرامین رهبری و امام راحل هر کجا احساس کند کارهایی بر روی زمین مانده وارد عمل شده و اقدام می کند.
سردار مارانی با بیان اینکه در طول عمر 38 ساله انقلاب توانسته ایم زیر پرچم ولایت و رهبری اقداماتی را انجام دهیم، تصریح کرد: امروز در منطقه جنوب شرق و بعد از ماموریت نیروی زمینی در سال 88، امنیت در سایه حمایت های مردم و کمک به جامعه و حل فصل مشکلات مردم و جامعه را هدف خود قرار داده ایم.

بهره برداری از بیش از 3 هزار پروژه محرومیت زدایی تا اردیبهشت 96
وی خاطر نشان کرد: برای کمک به دولت نه تنها در زمینه امنیتی بلکه در زمینه معیشت مردم، بهداشت و درمان ، عمرانی و ... برنامه هایی را از سال 88 در دستور کار خود قرار داده ایم.
فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق سپاه با بیان اینکه باید بیش از پیش تلاش کنیم تا مملکت از وابستگی به بیگانگان مصون بماند، اظهار داشت: مسولیت شرعی را در کنار مسولیت خود قرار داده ایم و افتخار می کنیم قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در زمینه دفاعی بسیار پیشرفت داشته است.
وی ادامه داد: اگر دشمن نمی تواند کوچکترین تحرکی علیه کشور داشته باشد به برکت پیشرفت های سپاه و دیگر نهادها در حوزه دفاعی است و این پیشرفت ها ستودنی است.
سردار مارانی اضافه کرد: از سال 88 که متولی امنیت، قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران شد مشارکت دادن مردم در حوزه امنیت با به کارگیری بسیجیان شیعه و سنی در کل وسعت جغرافیایی جنوب شرق یکی از اقدامات این نهاد بود .
فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق سپاه خاطر نشان کرد: نکته دوم که در دستور کار قرار دادیم بحث معیشت، مردم یاری و محرومیت زدایی و آبادانی منطقه که از تاکیدات رهبر انقلاب بود، است.
وی با اشاره به توصیه رهبر انقلاب اسلامی مبنی بر توجه به مردم اضافه کرد: به توصیه رهبر انقلاب اطلاعت امر کردیم و در اولویت برنامه های قرارگاه قدس امروز بحث های مردم داری و مردم یاری را قرار دادیم که از سال 88 تا سال 93 که کارها آغاز شد موارد زیادی در خصوص محرومیت زدایی انجام و از سال 94 این اقدامات مردم یاری و مردم یاری و اشتغال شتاب بیشتری گرفت.
سردار مارانی بیان کرد: افتخار داریم در سال 95، 245 پروژه محرومیت زدایی را انجام دهیم و در پایان اردیبهشت سال آینده نیز 3 هزار و 98 پروژه دیگر را نیز مورد بهره برداری قرار می دهیم.

ایجاد 17 هزار شغل در سیستان بلوچستان
فرمانده قرارگاه منطقه ای قدس جنوب شرق کشور تاسیس و احداث 42 بیمارستان صحرایی در منطقه جنوب شرق را از جمله اقدامات حوزه سلامت مطرح کرد و گفت: در این بیمارستان ها قریب به یک میلیون و 840 هزار نفر خدمات درمانی- بهداشتی رایگان ارائه کردند که ارزش کل این بیمارستان ها 805 میلیارد تومان شده که این مهم در راستای کمک به دولت برای درمان مردم در حوزه سلامت بوده است.
فرمانده قرارگاه منطقه‌ای قدس جنوب شرق سپاه افزود: علاوه بر این خدمات افرادی که نیاز آنها به دلیل ضرورت درمان بلند مدت در بیمارستان‌های صحرایی برطرف نشده جهت جراحی و درمان به بیمارستان‌های ثابت نیروی زمینی سپاه در نقاط مختلف کشور اعزام شده‌اند و در این راستا تاکنون 900 عمل جراحی برای بیماران استان در بیمارستان‌های ثابت ما انجام شده که کاملاً رایگان بوده است.
وی خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده پیش از پایان سال یک بیمارستان صحرایی فوق تخصصی در شهرستان سرباز برپا می‌کنیم که خوشبختانه پیش از راه‌اندازی آن با همکاری شبکه‌های بهداشت منطقه، شناسایی و دسته‌بندی بیماران انجام شده و این افراد در زمان دایر شدن بیمارستان به متخصصین مربوطه ارجاع می‌شوند.
مارانی با اشاره به فعالیت سپاه در حوزه احداث فضاهای آموزشی، اظهار داشت: تاکنون 5 مدرسه توسط قرارگاه منطقه‌ای قدس جنوب شرق سپاه در سطح استان سیستان و بلوچستان احداث شده و 18 مدرسه مرمت و بهسازی شده است.
فرمانده قرارگاه منطقه‌ای قدس جنوب شرق سپاه با بیان اینکه تاکنون 101 مدرسه نیمه‌کاره توسط قرارگاه منطقه‌ای قدس جنوب شرق سپاه تکمیل شده، افزود: مرمت 50 مدرسه و احداث 45 مدرسه در دستور کار ما قرار دارد.

اجرای بیش از 4300 پروژه عمرانی و معیشتی در سیستان و بلوچستان
وی به تاکید براینکه اقدامات عمرانی قرارگاه قدس جنوب شرق سپاه از سال 88 آغاز شد و از ابتدای سال 94 با سرعت و حجم بیشتری دنبال می‌شود، اضافه کرد: از سال 94 با توجه به نیازهای منطقه اقدامات ما در حوزه مردم‌داری و مردم‌یاری شدت گرفت و در این راستا یک هزار و 232 پروژه در بخش‌های معیشت و اقتصاد مردم در سطح استان اجرا شد و به بهره‌برداری رسید.
مارانی با اشاره به افتتاح پروژه‌های عمرانی سپاه در جنوب شرق در 3 مرحله در سال‌جاری اظهار داشت: در مرحله نخست اوایل تابستان امسال 185 پروژه به ارزش 7 میلیارد و 588 میلیون تومان در راستای رفع نیاز مردم در جنوب استان افتتاح شد و همچنین پاییز امسال در مرحله دوم 237 پروژه به ارزش 9 میلیارد و 305 میلیون تومان در شمال استان به بهره‌برداری رسید.
فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق سپاه با تاکید بر اینکه کارشناسان ما مشکلات مردم را به دقت بررسی می‌کنند و برای حل آنها در قالب پروژه‌های مختلف وارد عمل می‌شود، گفت: در سومین مرحله از اجرای پروژه‌های عمرانی در سال جاری، فردا افتتاحیه 823 پروژه به ارزش 34 میلیارد و 752 میلیون تومان به صورت ویدئو کنفرانس در سطح استان انجام می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در مجموع از ابتدای سال تاکنون 1245 پروژه عمرانی به ارزش 51 میلیارد و 585 میلیون تومان توسط سپاه در سطح استان اجرا شده، ادامه داد: همچنین در حال حاضر سه هزار و 98 پروژه عمرانی در سطح استان در دست اجرا است که در ابتدای سال آینده افتتاح می‌شود و به بهره‌برداری می‌رسد.
وی با بیان اینکه تاکنون بیش از 17 هزار شغل توسط سپاه برای مردم مناطق محروم استان سیستان و بلوچستان ایجاد شده، تصریح کرد: اقدامات ما در حوزه محرومیت‌زدایی و پیشرفت و آبادانی منطقه سال آینده با همت بیشتر و برنامه‌ریزی دقیق‌تری دنبال می‌شود.

انتهای پیام/
يکشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۱۵
کد مطلب: 5284
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *