800
۰
امام جمعه شهرستان سراوان:

زکات فطره باید قبل از پایان نماز عید پرداخت شود/اقدامات تروریستی صورت گرفته عراق و عربستان را محکوم کرد

امام جمعه شهرستان سراوان اقدامات تروریستی صورت گرفته در عراق و عربستان را در خطبه های نماز عید به شدت محکوم کرد.
خطبه های عید
خطبه های عید
به گزارش شستون ، حجت الاسلام و المسلمین دهقان امام جمعه شهرستان سراوان در خطبه های نماز عید فطر امسال در مصلی المهدی شهرستان سراوان گفت:خداوند به وسیله تقواو پرهیزکاری بنده خود را از شر شیطان و هواهای نفسانی حفظ می کند.
دهقان امام جمعه شهرستان در خصوص فلسفه و حکمت نماز عیدسعید فطر برای مسلمین افزود:خداوند تبارک و تعالی پس از یک ماه روزه گرفتن به مسلمانان توصیه کرده است زیر آسمان کبود و در فضای باز اجتماع کنند و توفیق روزه داری خود را جشن بگیرند.
وی با اشاره به مقدس بودن عید فطر در اسلام خاطر نشان کرد:فطر به معنای افطار کردن و ترک روزه داری است و گویی بعد از یک ماه روزه شکافته می شود.
امام جمعه شهرستان سراوان با بیان اینکه عید فطر بازگشت انسان به فطرت حقیقی خویش است، اظهار داشت: پایه و اساس در فطرت انسان توحید و خداپرستی است و انسان بایدجسم خود را از آلودگی ها، زشتی ها، پستی ها و رذیلت ها یی که مزاحم سعادت اوست پاک سازی کند.
حجت السلام و المسلمین دهقان امام جمعه شهرستان در ادامه تاکید بر پرداخت زکات فطره قبل از پایان نماز عید،اذعان داشت:پرداخت زکات فطره مایه حمایت از فقرا و مبارزه با فاصله طبقاتی در اجتماع است.
وی با اشاره به هفته مالیات گفت:گرفتن مالیات در زمان حکومت های نخستین اسلام در راستای عمران و آبادانی جامعه شکل گرفته است .
امام جمعه شهرستان سراوان پرداخت مالیات را درسیاست گذاری های اقتصادی،  تامین مالی بودجه دولت، برقراری عدالت و توسعه همه جامعه کشورمهم برشمرد.
حجت الاسلام والمسلمین دهقان امام جمعه شهرستان تصریح کرد:گروهک های تروریستی داعش، النصره،القاعده و طالبان با اقدامات افراط گرایانه خود موجبات وهم اسلام را فراهم کردند.
وی در پایان اقدامات تروریستی روزگذشته عراق که بیش از 200نفر به شهادت رسیدن و انفجارهای صورت گرفته در مسجدالنبی را به شدت محکوم کرد.
 
 
انتهای پیام/1319
چهارشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۵
کد مطلب: 1443
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *