800
۰
یاداشت/

تلاش جهادی برای ریشه کن کردن رکود و بیکاری

دادن شعار تنها در زمینه اقتصادی نه تنها پیشرفت را برای ما حاصل نخواهد کرد، بلکه تلاش دیگران را هم بی نتیجه خواهد گذاشت، باید همتی با اقدام و عمل برای به چرخش در آوردن چرخه اقتصادی در کشور در دستور کار قرار گیرد.
رکود و بیکاری
رکود و بیکاری
 به  گزارش شستون به نقل از چهل ماه نیوز، دست یابی به ایجاد اشتغال و از بین بردن رکود و بیکاری فراهم ساختن شرایط تولید و حمایت از تولید کنندگان است، تولید ناخالص داخلی عبارت است از ارزش مجموع کالاها و خدماتی که در یک کشور یا قلمرو سرزمینی در یک سال تولید می شود، بنابراین هر چه شرایط سیاسی، امنیتی، اقلیمی، انسانی و سرمایه ای مطلوب تر باشد مسلما از تلفیق بهینه این عوامل، تولید کالاها و خدمات افزایش خواهد یافت.
 رشد اقتصادی که امروزه از مهمترین الویت های کشور می باشد، مساله ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری به فراخور مرتبط با رشد اقتصادی است، زیرا بیکاری یکی از ناهنجاری های اقتصادی در کشور است که تبعات اجتماعی بسیار مخربی در پی دارد و اسباب افزایش هزینه های اجتماعی را نیز فراهم می کند.
متاسفانه در کشور ما، طی بیش از چهار دهه گذشته نرخ بیکاری تنها به جز یک سال همواره دو رقمی بوده است. اکنون نیز نرخ های اعلامی بین ۱۱ تا ۱۳ درصد در نوسان است.
راه برون رفت از رکود و بیکاری تکیه به توانمدی های داخلی است، که توجه به توانمدنی های داخلی، یقینا شکوفایی اقتصادی را در بر خواهد داشت.
امروز تاکیدات مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد به دلیل کاهش سرعت پیشرفت در طی چند سال اخیر در برنامه های اقتصادی بوده است که باید با همتی دوچندان مسئولین و مردم باید در جهت پویا کردن اقتصاد تلاش نمایند.
تلاشی که از دولت و مجلس که در راس باید باشند، آغاز و تا الگو گیری مردم از مسئولین در برنامه پیشرفت اقتصادی به انتها در کمک به این امر باشد.
شعار تنها در زمینه اقتصادی نه تنها پیشرفت را حاصل نخواهد کرد، بلکه تلاش دیگران را هم بی نتیجه و از تلاش بعدی نیز آنها را باز خواهد داشت، پس همتی با اقدام و عمل در دستور کار باید قرار گیرد، تا چرخه اقتصادی کشوری تند تر از همیشه به چرخش در آید.
بانک ها با در اختیار دادن وام های با سود کم در اختیار تولید کنندگان نیز بسیار در زمینه تشویق آغاز کار آنها موثر خواهند بود، که با گردش آمدن چرخه تولید ایجاد اشتغال و از بین رفتن رکود در جامعه زنده خواهد شد.
اگر با تلاشی همه جانبه مسئولین و مردم دست بر دست هم حرکت کنند ما در آینده نزدیک نیازمند هیچ کشوری نخواهیم بود و از طرفی حتی خواهیم توانست خود را در تمام زمینه ها در بازارهای جهانی مطرح کنیم.
انتهای پیام/ رض
پنجشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۷
کد مطلب: 1452
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *