800
۰

ساعت ها انتظار در جاده بی تدبیری دولت/ سرگردانی مسافران و رانندگان در محور های مسدود شده

مسدود شدن محور مواصلاتی دلگان به رودبار جنوب کرمان بر اثر سیلاب، باعث سرگردانی صدها نفر از رانندگان و مسافران شده است.
انت
انت
به گزارش شستون، به نقل از دلگان پرس، طی چند روز اخیر بارش نزولات جوی در بسیاری از مناطق کشور، موجبات شادی و قطعاً شکرگزاری هموطنان را فراهم کرد اما در این میان بودند مسافرانی که در جاده‌های کشور به دلیل انسداد مسیر، طغیان رودخانه‌ها، کولاک، ریزش بهمن و بارش فراوان برف‌ در محورهای برف‌گیر ‌و البته فرسوده بودن ادوات و نبود امکانات نوین راهداری و نبود پل ساعت‌‌ها در جاده‌ها منتظر و سرگردان ماندند.
از ساعت 11 روز گذشته سی ام بهمن ماه، محور مواصلاتی دلگان به زهکلوت رودبار جنوب استان کرمان بر اثر بارندگی و وقوع سیلاب مسدود شده است.
مسدود شدن رودخانه های این محور مواصلاتی باعث سرگردانی صدها نفر از رانندگان و مسافران شده است.

یکی از مسافران در گفتگو با خبرنگار دلگان پرس با اشاره به اینکه از 12 ساعت گذشته در کنار رودخانه های مسدود شده منتظریم تا بازگشایی شوند، اظهار کرد: در حالی که اینجا هیچ گونه مکانی برای اسکان در راه ماندگان و مسافران وجود ندارد.
وی با بیان اینکه رودخانه های این محور همیشه با وقوع سیلاب مسدود می شوند افزود: اکثر رودخانه های محور مواصلاتی دلگان سیستان و بلوچستان به رودبار جنوب فاقد پل هستند.
نارویی تصریح کرد: باید مسوولان نسبت به رفع معضلات این جاده اقدام کنند تا با وقوع سیلاب باعث مشکلاتی برای مردم و مسافران نشود.

 دادمحمد بامری رئیس اداره راه شهرستان دلگان در گفتگو با خبرنگار دلگان پرس اظهار کرد: محور دلگان به زهکلوت رودبار جنوب کرمان از روز گذشته به دلیل طغیان رودخانه های کومان، چیل کنار، میاندران و پنگ مسدود شده است.
وی افزود: با توجه به حجم زیاد بارش باران در این مناطق، تا اطلاع ثانوی محور دلگان به زهکلوت رودبار جنوب مسدود است.
دادمحمد بامری اضافه کرد: با توجه به اینکه حجم آب در رودخانه های این محور بسیار زیاد است، رانندگان وسایل نقلیه تردد نکنند.

به گزارش فارس، این در حالی است که وزیر راه و شهرسازی بی‌توجه به نوسازی ناوگان راهداری و بهینه‌سازی آنها، مدت‌ها است فقط پیگیر نوسازی ناوگان هوایی کشور است و در این حوزه دیگر مدل‌‌های حمل و نقلی نظیر دریایی، جاده‌ای و جتی ریلی، مورد بی‌مهری قرار گرفته‌اند.
قرار است در قالب قراردادی 20 میلیارد دلاری، 200 فروند هواپیما فقط برای شرکت هواپیمایی دولتی هما خریداری شود این در حالی است که نگهداری راه‌ها به عنوان اصلی‌ترین سرمایه‌های کشور سالانه‌ هشت هزار میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد.
ارزش فعلی راه‌های کشور 70 میلیارد دلار برآورد می‌شود که برای نگهداری آنها حداقل 2.1 میلیارد دلار و در شرایط مطلوب 4.2 میلیارد دلار نیاز داریم. در حالی که یک سوم این مبلغ هم به نگهداری راه‌ها اختصاص نمی‌یابد.
خبرنگار مجید بامری 
انتهای پیام/
يکشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۵۳
کد مطلب: 5564
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *